Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, αναφέρθηκε το πρωί της Τρίτης στη διάνοιξη σήραγγας 150 μέτρων εκτός μελέτης στη γραμμή 4 του Μετρό.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι η συγκεκριμένη σήραγγα έπρεπε ούτως ή άλλως να κατασκευαστεί, καθώς κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί τόσο ως αμαξοστάσιο όσο και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4.
Όπως διευκρίνισε, η κατασκευή της συγκεκριμένης σήραγγας πραγματοποιείται με τη νέα αυστριακή μέθοδο και όχι με μετροπόντικα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ανάδοχος του έργου είχε υποβάλει μια μελέτη που προέβλεπε τη διάνοιξη της σήραγγας σε βήματα των 10 μέτρων, ωστόσο επέλεξε να ανοίξει το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε μήκος 160 μέτρων, αλλάζοντας τη μεθοδολογία.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν η αλλαγή αυτή οφείλεται σε λάθος, ο υφυπουργός απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο, επισημαίνοντας ότι τέτοιου είδους λάθος δεν δικαιολογείται από μια εταιρεία 7ης τάξεως. Όπως ανέφερε, η σήραγγα ήταν τμήμα του έργου, με τη διαφορά ότι μεταβλήθηκε η μέθοδος κατασκευής της.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο κινδύνου καθίζησης στην περιοχή, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι η Ελληνικό Μετρό δεν διέθετε μελέτη που να επιβεβαιώνει την ασφάλεια της συγκεκριμένης μεθόδου, γεγονός που οδήγησε σε αλληλογραφία μεταξύ της εταιρείας και του αναδόχου. Παράλληλα, ανέφερε ότι υπήρξε ολιγωρία από υπαλλήλους της Ελληνικό Μετρό, οι οποίοι δεν ενημέρωσαν έγκαιρα τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου, κάτι που θα διερευνηθεί μέσω Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ), με ενδεχόμενες κυρώσεις.
Τέλος, διαβεβαίωσε ότι οι υποδομές παρακολουθούνται καθημερινά και ότι, παρότι υπήρχε η πιθανότητα μικρών καθιζήσεων, μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί κανένα σχετικό φαινόμενο. Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τα νοσοκομεία ή για τον δρόμο, καθώς η οροφή της σήραγγας βρίσκεται σε βάθος άνω των 20 μέτρων.
