Με μία απρόσμενη αποχώρηση των συνηγόρων υπεράσπισης του κατηγορουμένου στη δίκη για τη δολοφονία του αστυνομικού Λυγγερίδη, συνεχίστηκε σήμερα η διαδικασία ενώπιον του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Πειραιά.
Οι δικηγόροι Πέτρος Πανταζής και Ευάγγελος Καντιάνης, αποχώρησαν διαμαρτυρόμενοι για την – όπως ισχυρίζονται – «ανεπίτρεπτη χρήση» των προανακριτικών απολογιών του κατηγορουμένου, τις οποίες θεώρησαν ότι χρησιμοποιήθηκαν κατά τρόπο αντίθετο με τη νομολογία και το ισχύον νομικό πλαίσιο.
Σημειώνεται πως το Δικαστήριο είχε ήδη, από τον Μάρτιο του 2025, αποφανθεί ρητά ότι οι απολογίες που δόθηκαν κατά το στάδιο της προδικασίας δεν μπορούν να αξιοποιηθούν, εφόσον ο κατηγορούμενος επέλεξε να ασκήσει το νόμιμο δικαίωμα σιωπής στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας.
Ωστόσο, κατά τη σημερινή δικάσιμο, οι συνήγοροι του κατηγορουμένου κατήγγειλαν ότι έγινε αναφορά σε προανακριτικές δηλώσεις, γεγονός που – κατά την άποψή τους – δημιουργεί νομική ακυρότητα της διαδικασίας. Για τον λόγο αυτό, επέλεξαν να αποχωρήσουν, επικαλούμενοι υπεράσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Η αποχώρησή τους, ωστόσο, δεν ανέκοψε την πορεία της δίκης. Η Δικαιοσύνη, με αίσθημα ευθύνης και απόλυτη προσήλωση στο γράμμα και το πνεύμα του νόμου, συνεχίζει τη διαδικασία, διασφαλίζοντας ότι κάθε πράξη θα τελεί εντός του θεσμικού πλαισίου.
Η ελληνική Πολιτεία, άλλωστε, έχει αποδείξει έμπρακτα τον σεβασμό της τόσο στα δικαιώματα των κατηγορουμένων όσο και στην ανάγκη για ομαλή απονομή Δικαιοσύνης. Η προσπάθεια να δημιουργηθούν εντυπώσεις ή να ασκηθεί πίεση προς το δικαστήριο δεν μπορεί να διαταράξει τη νηφαλιότητα και τη σοβαρότητα με την οποία η υπόθεση αυτή αντιμετωπίζεται.
