Νέο ρόλο και δυναμική αποκτούν τα γνωστά «γραφεία παραπόνων» που λειτουργούν στα νοσοκομεία της χώρας, καθώς εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Ο λόγος για τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία ενισχύονται τόσο σε προσωπικό όσο και σε αρμοδιότητες, με στόχο να γίνουν ένας ουσιαστικός δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στους πολίτες και το σύστημα υγείας.
Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, ανακοίνωσε τον συνολικό «επαναπροσδιορισμό» των γραφείων αυτών, στο πλαίσιο εκδήλωσης της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών.
Η αναβάθμιση δεν είναι μόνο οργανωτική. Έως τα τέλη Μαΐου, τα Γραφεία θα συνδεθούν και με ένα νέο ψηφιακό εργαλείο, μέσω του οποίου οι ασθενείς θα μπορούν να αξιολογούν την εμπειρία τους στο νοσοκομείο. Πρόκειται για μια σημαντική καινοτομία, καθώς θα προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση από τους ίδιους τους πολίτες, ενισχύοντας τη διαφάνεια και βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
«Θέλουμε αυτά τα Γραφεία να βγουν στο προσκήνιο. Ήδη έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στην κινητικότητα και στην προσέλευση ασθενών, χάρη στις παρεμβάσεις της τελευταίας χρονιάς και την καθοριστική συμβολή της Ένωσης Ασθενών», ανέφερε η κ. Βιλδιρίδη, τονίζοντας ότι πλέον υπάρχει ενιαίος κανονισμός για τη διαχείριση των καταγγελιών.
Με τις αλλαγές αυτές, τα νοσοκομεία αποκτούν έναν ακόμα πιο ουσιαστικό μηχανισμό ακρόασης και επίλυσης προβλημάτων, ενώ οι πολίτες αποκτούν μια πιο άμεση και ανθρώπινη σχέση με τις υπηρεσίες υγείας.
