Από σήμερα, οι πολίτες δεν χρειάζεται πλέον να προσκομίζουν πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης στις συναλλαγές τους με το ελληνικό δημόσιο.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα αντλούν τα απαραίτητα στοιχεία ηλεκτρονικά και αυτεπάγγελτα, με τη συναίνεση του πολίτη.
Η αλλαγή αυτή αποτελεί μέρος μια ευρύτερης προσπάθειας μείωση της γραφειοκρατίας και ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών. Οι πληροφορίες θα αντλούνται σε πραγματικό χρόνο μέσω του Κέντρου Διαλειτουργηκότητας, καθώς επίσης και του gov.gr, με σκοπό να εξασφαλιστεί η ταχύτητα και η ασφάλεια.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης: «Μια σημαντική διοικητική μεταρρύθμιση, που υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και των Υφυπουργών Εσωτερικών, Βιβής Χαραλαμπογιάννη και Βασίλη Σπανάκη. Με τον τρόπο αυτό, θεμελιώνεται ένα κράτος πιο φιλικό και αποτελεσματικό με λιγότερη γραφειοκρατία, ακόμα και ψηφιακή, που εξοικονομεί αμφίδρομα πολύτιμο χρόνο και πόρους για τους πολίτες και τους δημοσίους υπαλλήλους».
Σε κάθε περίπτωση που γίνεται αναζήτηση των στοιχείων, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet και μήνυμα στη θυρίδα πολίτη με τα στοιχεία της αίτησης για την οποία πραγματοποιήθηκε η αναζήτηση του πιστοποιητικού, τον φορέα, τον χρόνο και τον υπάλληλο που πραγματοποίησε την αναζήτηση.
Για περιπτώσεις που απαιτείται η φυσική προσκόμιση των πιστοποιητικών, όπως για χρήση στο εξωτερικό ή σε δικαστικές διαδικασίες, οι πολίτες μπορούν να τα εκδίδουν ψηφιακά μέσω του gov.gr.
Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής, προβλέπεται μεταβατική περίοδος τριών μηνών, κατά την οποία μπορούν οι πολίτες ακόμα να προσκομίζουν τα δικαιολογητικά τους. Μετά από το πέρας των τριών μηνών, η προσκόμιση αυτών των εγγράφων θα απαγορεύεται τελείως.
