Ποινική δίωξη για το κακούργημα της δωροδοκίας δικαστή ασκήθηκε από τον Εισαγγελέα στον Χρήστο Μαυρίκη.
Ο κατηγορούμενος Χρήστος Μαυρίκης οδηγήθηκε σε ανακριτή από όπου πήρε προθεσμία να απολογηθεί την Παρασκευή.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, φέρεται να επισκέφθηκε στο γραφείο του ανώτατο δικαστικό λειτουργό, του έδωσε επιστολή με σκοπό να παρέμβει ώστε να υπάρξει θετική έκβαση σε υπόθεση που είχε εκδικαστεί στο Πρωτοδικείο Αθήνας και αφορούσε σε διεκδικήσεις οικοπέδων σε περιοχές της Αττικής.
Ο Αρεοπαγίτης κατήγγειλε ότι είχε λάβει μια επιστολή από τον κατηγορούμενο με την οποία του ζητούσε να παρέμβει για επαγγελματική του υπόθεση έναντι οικονομικού ανταλλάγματος. Διατάχθηκε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για το αδίκημα της Δωροδοκίας Δικαστή και ο 83χρονος αναζητήθηκε και συνελήφθη με τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Ο Χρήστος Μαυρίκης αντιμετωπίζει το κακουργηματικό αδίκημα της δωροδοκίας δικαστή και όχι της απόπειρας δωροδοκίας δικαστή, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 237 παράγραφος 2 του Ποινικού Κώδικα, εφόσον η απόπειρα δωροδοκίας αφορά δικαστή, τότε αυτομάτως θεωρείται ότι το αδίκημα της δωροδοκίας είναι τετελεσμένο και κατά συνέπεια είναι καθαρή δωροδοκία. Και αυτό γιατί μόνο η υπόσχεση προς δικαστή, εκλαμβάνεται ως τετελεσμένο γεγονός και όχι ως απόπειρα.
Για το συγκεκριμένο αδίκημα προβλέπεται ποινή κάθειρξης από πέντε έως δέκα έτη και χρηματικό πρόστιμο από 30.000 ευρώ έως 250.000 ευρώ.
