Μετά τη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας του Αγίου Σάββα πριν 10 χρόνια και του Θεαγένειου Νοσοκομείου πριν από μια πενταετία στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα δρομολογείται η 3η μονάδα.
“Ελπίζω τον Ιανουάριο του 2027, 20 χρόνια μετά τον θάνατο του Νίκου Κούρκουλου, να κάνουμε τα εγκαίνια του Κέντρου Ημερήσιας Νοσηλείας. Θεωρώ χρέος μου οι ασθενείς να έχουν την αξιοπρέπεια που τους αξίζει” είπε η μεγάλη δωρήτρια Μαριάννα Λάτση, η οποία επισκέφθηκε σήμερα το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας, παρουσιάζοντας τα σχέδια του έργου, παρουσία του Υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, του υφυπουργού Υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους, εκπροσώπων αρχών και φορέων της περιοχής.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η σημερινή μέρα θεωρείται ιστορική για τους ογκολογικούς ασθενείς όλης της Νοτιοδυτικής Ελλάδας, αφού σηματοδοτεί την έναρξη των διαδικασιών ανέγερσης και πλήρους εξοπλισμού ενός υπερσύγχρονου Κέντρου Ημερήσιας Νοσηλείας, δωρεάς του Ιδρύματος “Λάτση”.
Πρόκειται για ένα νέο αυτόνομο κτίριο, το οποίο θα φιλοξενήσει το Κέντρο Ημερήσιας Νοσηλείας, προκειμένου οι ασθενείς να υποβάλλονται σε θεραπείες κάτω από συνθήκες αξιοπρέπειας.
Η καινούργια Μονάδα, συνολικού εμβαδού περίπου 2.500 τ.μ., θα δημιουργηθεί εντός της περιμέτρου του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου. Προβλέπεται να φιλοξενήσει 30 πολυθρόνες και 20 κλίνες κλίνες για τις χημειοθεραπείες των ασθενών. Στις εγκαταστάσεις της Μονάδας θα λειτουργεί πρότυπο Ρομποτικό Φαρμακείο.
Επιπλέον, βάσει του σχεδιασμού της, η Νέα Μονάδα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου θα λειτουργεί επίσης σαν κέντρο έρευνας και αριστείας για τη μελέτη του καρκίνου, καθώς και νέων τύπων χημειοθεραπείας -και όχι μόνον.
Το Κέντρο Ημερήσιας Νοσηλείας “Νίκος Κούρκουλος” στην Πάτρα θα αποτελεί μια υπερσύγχρονη μονάδα εξοπλισμένη με χώρους χημειοθεραπείας, υποστήριξης ασθενών, ψυχοκοινωνικής φροντίδας, καθώς και υποδομές για ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Όλες οι υπηρεσίες θα προσφέρονται δωρεάν στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί με ταχύτατους ρυθμούς, όπως διαβεβαίωσαν οι αρμόδιοι φορείς, ενώ η επίσημη έναρξη της κατασκευής προγραμματίζεται για το αμέσως προσεχές διάστημα.
Τη μεγάλη δωρήτρια και την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας υποδέχθηκε ο διοικητής του ΠΓΝΠ δρ. Δημήτριος Μπάκος, παρουσία εκπροσώπων αρχών και φορέων, του υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσονα Φωτήλα, του αναπληρωτή περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Χαράλαμπου Μπονάνου, γιατρών, νοσηλευτών, διοικητικού προσωπικού.
Το ευχαριστώ του Γεωργιάδη
Κατά την ομιλία του, ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε χαρακτηριστικά:
“Με τη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας “Νίκος Κούρκουλος” στο νοσοκομείο του Ρίου καλύπτουμε μια μεγάλη περιοχή με πάρα πολλούς ογκολογικούς ασθενείς. Καλύπτουμε όλους τους ασθενείς της Δυτικής Ελλάδος και θέλω να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη στην κυρία Λάτση για το έργο αυτό. Ευχαριστώ επίσης και τον διοικητή της 6ης ΥΠΕ και του νοσοκομείου του Ρίου για τη συμβολή τους”.
Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι το έργο αποτελεί παράδειγμα γόνιμης συνεργασίας κράτους και ιδιωτικών φορέων προς όφελος των πολιτών, επισημαίνοντας πως η νέα μονάδα δεν θα έχει μόνο κλινική σημασία, αλλά θα ανακουφίσει και ψυχολογικά τους ασθενείς και τις οικογένειές τους, μειώνοντας τις αναμονές και τις μετακινήσεις σε άλλα κέντρα.
Ήμουν Υπουργός Υγείας το 2014, όταν έγιναν τα εγκαίνια της ΜΗΝ (Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας) «Νίκος Κούρκουλος», δωρεά της κας Μαριάννας Λάτση εις μνήμην του αειμνήστου Νίκου Κούρκουλου. Τότε μερικοί φώναζαν ως συνήθως για το γιατί δεχόμασταν μία ιδιωτική δωρεά. Οι φωνασκούντες… pic.twitter.com/l3BnZ5Gx3I
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) May 27, 2025
Η Εριέττα Κούρκουλου, κόρη της Μαριάννας Λάτση και του Νίκου Κούρκουλου, εκπροσωπώντας τη νεότερη γενιά της οικογένειας, εξέφρασε την αφοσίωσή της στη συνέχιση του ανθρωπιστικού έργου που ξεκίνησε στη μνήμη του πατέρα της. Τόνισε ότι στόχος τους είναι να παρέχουν αξιοπρεπείς συνθήκες θεραπείας σε όσους δίνουν τη μάχη με τον καρκίνο.
Η Μαριάννα Λάτση και η Εριέττα Κούρκουλου έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις τεχνικές λεπτομέρειες της εγκατάστασης και συνεργάστηκαν στενά με τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Υγείας και της διοίκησης του νοσοκομείου για τη διασφάλιση της ποιότητας και της ταχύτητας υλοποίησης του έργου.
Μάριος Θεμιστοκλέους: «Η Πολιτεία θα συνδράμει ώστε η νέα Μονάδα να είναι έτοιμη το 2027»
Την πρωτοβουλία της κας Λάτση για τη δημιουργία μιας εντελώς νέας Μονάδας Ημερήσιας Θεραπείας ογκολογικών ασθενών, εξήρε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους. Ο οποίος επισήμανε ότι «η βοήθεια της δωρεάς στο ελληνικό κράτος είναι πολύτιμη, δεδομένου ότι οι δυνατότητες της πολιτείας είναι περιορισμένες. Η δημιουργία των Μονάδων Ημερήσιας Θεραπείας, με τη χορηγία της Μαριάννας Λάτση, πραγματοποιείται με ταχύτητα, με τον καλύτερο κτιριακό και ιατρικό εξοπλισμό και επομένως μπορούν να λειτουργήσουν σαν προπομπός, ως ένα πρότυπο, για το πού θα πρέπει να κινηθεί η πολιτεία.
»Ήδη, στις υπάρχουσες Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας ‘Νίκος Κούρκουλος’ έχουν εξυπηρετηθεί 350.000 ασθενείς. Και σε ό,τι αφορά στην κυβέρνηση, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλουμε για να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο, νέο πλαίσιο υγειονομικής φροντίδας για τους συμπολίτες μας, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να συνδράμουμε την πρωτοβουλία της κας Μαριάννας Λάτση, έτσι ώστε η Μονάδα να είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους πρώτους ασθενείς ανάμεσα στο τέλος του 2026 και τις αρχές του 2027».
