Σε αναμονή βρίσκονται τα μέλη της πρώην βασιλικής οικογένειας σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το επίθετο «Ντε Γκρες» και την απονομή ιθαγένειας: «Η ιθαγένεια είναι θέμα της κυβέρνησης, δεν μας αφορά. Είναι κάτι που θα αναλάβει το ΣτΕ και θα δούμε ποια είναι η απάντησή τους» δήλωσε ο Παύλος Ντε Γκρες στον ΑΝΤ1.
Σήμερα θα συζητηθεί στην επταμελή σύνθεση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, αν είναι εντός των συνταγματικών και νόμιμων πλαισίων η αναγνώριση του επιθέτου «Ντε Γκρες» και η αναγνώριση της ελληνικής ιθαγένειας, στα δέκα μέλη της πρώην βασιλικής οικογένειας.
Δείτε τι είπε ο Παύλος Ντε Γκρες:
Απέναντι στον καθηγητή Νομικής Παναγιώτη Λαζαράτο, ο οποίος θα υποστηρίξει την αίτησή του στο ακροατήριο, θα είναι ο συνήγορος της βασιλικής οικογένειας Κωνσταντίνος Λιδωρίκης, παλαιός συνεργάτης του Αλέξανδρου Λυκουρέζου.
Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι η χρήση του επιθέτου «Ντε Γκρες» (της Ελλάδος) αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 7 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ότι «τίτλοι ευγενείας ή διάκρισης ούτε απονέμονται ούτε αναγνωρίζονται σε Έλληνες πολίτες».
Σύμφωνα με τον καθηγητή, το συνταγματικό άρθρο 7 σε συνδυασμό και με άλλες συνταγματικές διατάξεις, θέτει περιορισμούς στην επιλογή του επωνύμου, η οποία οφείλει να ακολουθεί την αρχή της οικογενειακής συνέχειας, όπως αυτή καθορίζεται από τα άρθρα 1505 και 1506 του Αστικού Κώδικα, λαμβανομένου υπόψη ότι το επώνυμο αποτελεί μεν στοιχείο της προσωπικότητας του ατόμου, πλην, όμως, η πρόσκτηση ή άλλη αλλαγή του δεν υπόκειται στην ιδιωτική βούληση, αλλά ενδιαφέρει τη δημόσια τάξη.
Ακόμη, σύμφωνα με τον προσφεύγοντα στο ΣτΕ, η επιλογή του συγκεκριμένου επιθέτου, είναι αντίθετη και στη συνταγματική αρχή της ισότητας και στη δημοκρατική αρχή. Και αυτό, γιατί παραπέμπει στην ταξική προέλευση των μελών της βασιλικής οικογένειας και στη διατήρηση των προνομίων που κατείχαν πριν την κατάργηση της Βασιλείας.
