Διασωληνωμένα νοσηλεύονται τα δύο ανήλικα αγόρια ηλικίας 14 και 15 ετών, στο Γενικό Νοσοκομείο Άρτας. Τα δύο παιδιά είχαν είχαν ανασυρθεί χωρίς αισθήσεις το μεσημέρι της Τετάρτης, στο ύψος του Νεοχωρίου, επανήλθαν μετά από ανάνηψη 20 λεπτών.
Εντός των επόμενων ωρών αναμένεται η διακομιδή τους στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και τη συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αξονικές τομογραφίες έδειξαν εκτεταμένο εγκεφαλικό οίδημα και νερό στους πνεύμονες και για το ένα από τα δύο παιδιά διαπιστώθηκε επίσης κάταγμα στον αυχένα.
Η έλλειψη οξυγόνου για 20 λεπτά είναι ένας εξαιρετικά επιβαρυντικός παράγοντας για την υγεία τους. Σε κάθε περίπτωση, οι γιατροί θα παρακολουθούν συνεχώς την κατάστασή τους για το επόμενο 48ωρο το οποίο θα είναι κομβικό για την πρόγνωση της υγείας τους.
Οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το περιστατικό διερευνώνται.
Η συγκλονιστική μαρτυρία του ανθρώπου που έσωσε τα παιδιά
Ο άνθρωπος που μετέφερε τα δύο παιδιά στο νοσοκομείο, ο κ. Χαράλαμπος Πεπόνης, ο οποίος είναι οδηγός ΚΤΕΛ, μίλησε στο Ertnews περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές.
«Εγώ ήμουν δρομολόγιο εκείνη τη στιγμή στο συγκεκριμένο χωριό και ειδοποιήθηκα από έναν φίλο των παιδιών που κολυμπούσε μαζί τους, ότι αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα. Με ειδοποίησε το ένα. Μπήκε στο λεωφορείο για να γυρίσει στο σπίτι του. Το είδα λίγο τρομαγμένο, αγχωμένο, δεν ήταν καλά το παιδί, και όταν τον ρώτησα τι έχει μου είπε ότι δεν μπόρεσαν οι φίλοι του να βγουν από το ποτάμι, κάπως έτσι. Έβαλε και τα κλάματα κιόλας.
Μου είπε κάναμε μπάνιο με τους φίλους μου, αλλά αντιμετώπιζαν πρόβλημα και δεν μπόρεσαν να βγουν από το ποτάμι. Τον ρώτησα αν ήταν κάποιος άλλος μαζί τους και μου είπε όχι, ενώ μου είπε ότι ήταν ακόμα στο ποτάμι τα παιδιά».
Όπως είπε στη συνέχεια ο κ. Πεπόνης: «Έβαλα το λεωφορείο μπροστά. Αμέσως πήγα στο ποτάμι. Εκεί ήταν κάποιοι άνθρωποι έξω. Μου είπαν ότι υπήρχαν παιδιά και βούτηξα. Είχε έρθει και μία βάρκα, εν τω μεταξύ, με κάποιον από από εκεί γύρω. Ψαράς ήταν και κάποιος που δούλευε εκεί νομίζω, ο οποίος βούτηξε και έβγαλε το πρώτο το παιδί γιατί εκείνη τη στιγμή που έφτασα εγώ είχε βγάλει το ένα παιδί.
Το ήταν μέσα στο ποτάμι, βρισκόταν κάτω στον βυθό. Είναι λίγο βαθιά, 5-6 μέτρα, και δεν έχεις καλή οραρότητα. Είναι βούρκος μέσα, με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε στα τυφλά, να κατεβαίνουμε κάτω και να ψάχνουμε στα τυφλά προσπαθώντας να πιάσουμε κάτι, έστω ένα χέρι, ένα πόδι, κάτι δηλαδή για να μπορέσουμε να το βγάλουμε. Ήταν και θέμα τύχης».
Πώς συνέβη
Τα παιδιά είχαν πάει για μπάνιο μαζί με άλλα δύο ανήλικα, χωρίς την παρουσία κάποιου ενήλικα συνοδού. Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, τα δύο από τα τέσσερα παιδιά παρασύρθηκαν από τα νερά του ποταμού και δεν κατάφεραν να βγουν. Τα άλλα δύο παιδιά κάλεσαν σε βοήθεια έναν οδηγό λεωφορείου, ο οποίος μαζί με έναν ακόμα πολίτη τα έβγαλαν από το νερό.
Στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ που παρέλαβαν τα δύο παιδιά χωρίς αισθήσεις τους και τα μετέφεραν στο νοσοκομείο Άρτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ακολούθησε προσπάθεια ανάνηψης από τους γιατρούς, η οποία διήρκεσε περίπου 20 λεπτά και είχε αίσιο αποτέλεσμα, καθώς τα παιδιά ανέκτησαν τις αισθήσεις τους.
Αμέσως έκαναν ΚΑΡΠΑ
Ένα από τα δύο που κατάφερε να βγει έτρεξε αμέσως σε κοντινή καφετέρια ζητώντας βοήθεια και οι κάτοικοι του χωριού κινητοποιήθηκαν άμεσα, βούτηξαν στο νερό και ανέσυραν τα δύο παιδιά, παρέχοντας αμέσως τις πρώτες βοήθειες.
Ακολούθως έφθασε η Πυροσβεστική με την Αστυνομία που είχαν ειδοποιηθεί και το ΕΚΑΒ με δύο ασθενοφόρα άμεσα, στα 6 με 7 λεπτά, με τους διασώστες να κάνουν στα παιδιά αμέσως ΚΑΡΠΑ.
Ακολούθως μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, όπου συνεχίστηκε η διαδικασία αναζωογόνησης από τους γιατρούς, και μετά από λίγη ώρα ήρθε το θετικό αποτέλεσμα: τα παιδιά ανέκτησαν τις αισθήσεις τους.
Πηγές του ΕΚΑΒ σημειώνουν ότι η άμεση έλευση του ασθενοφόρου στο σημείο και οι συνεχείς προσπάθειες ανάταξης των παιδιών με ΚΑΡΠΑ από το πλήρωμα του ασθενοφόρου κατά τη μεταφορά τους στο νοσοκομείο, σε συνδυασμό με τις πρώτες βοήθειες από τους κατοίκους της περιοχής και φυσικά τη μάχη του ιατρικού προσωπικού του Νοσοκομείου Άρτας, κράτησαν τα παιδιά στη ζωή, με τις προσπάθειες να συνεχίζονται για την αποκατάσταση της υγείας τους.
