Εγκεφαλικά νεκρά τα δύο παιδιά που έπεσαν στον Άραχθο – Δωρίζουν τα όργανα τους και οι δύο οικογένειες – «Φύγατε σαν ήρωες» γράφουν οι φίλοι τους

Όλοι προσεύχονταν για ένα θαύμα, αλλά με τον δεύτερο κύκλο των εξετάσεων για την εγκεφαλική λειτουργία των παιδιών «έσβησαν» οι ελπίδες
13
Ιούνιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Εγκεφαλικά νεκρά είναι τα δύο παιδιά έπεσαν στον ποταμό Άραχθο στην Άρτα, την Τετάρτη (11/06). Ανασύρθηκαν και μεταφέρθηκαν στην Πάτρα, όπου και νοσηλεύονταν στη ΜΕΘ της Παιδιατρικής Κλινικής του νοσοκομείου Παίδων στο Ρίο.  Όμως, οι εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκαν έδειξαν ότι είναι εγκεφαλικά νεκρά και δεν υπάρχει ελπίδα να επανέλθουν.

Οι γιατροί ενημέρωσαν τους γονείς και τους συγγενείς των παιδιών για την τραγική εξέλιξη.

Οι γονείς του 14χρονου Σπύρου που έπεσε στον ποταμό για να σώσει τον 12χρονο φίλο του, που πνιγόταν, αποφάσισαν να γίνει δωρεά οργάνων του παιδιού τους, χαρίζοντας το δώρο της  ζωής σε πέντε παιδιά.

Μεγάλη συγκίνηση προκαλεί είναι ο αποχαιρετισμός των φίλων των δύο άτυχων παιδιών, που έχουν αφήσει λουλούδια και σημειώματα στην όχθη του ποταμού. «Θα σας θυμόμαστε για πάντα, φύγατε σαν ήρωες… Η παρέα σας».

Πέρα όμως από τους γονείς του 14χρονου και οι γονείς του 12χρονου αποφάσισαν να δωρίσουν τα όργανά του για να σώσουν άλλα παιδιά. Την είδηση για την δωρεά των οργάνων που αποφάσισαν οι οικογένειες των δύο παιδιών έκανε γνωστό με ανακοίνωσή του το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Πάτρας.

Η ανακοίνωση του νοσοκομείου

«Αναφορικά με διακομιδή δύο παιδιών από το Γ.Ν. ΑΡΤΑΣ

Δ.Σ.: Πρόκειται για παιδί 14 ετών θύμα εμβύθησης σε ποτάμι. Ανασύρθηκε μετά από αρκετά λεπτά χωρίς τις αισθήσεις του. Μεταφέρθηκε στο Γ.Ν. Άρτας όπου έγινε προχωρημένη ΚΑΡΠΑ διάρκειας 50 λεπτών αποκαθιστώντας φλεβοκομβικό ρυθμό. Διακομίσθηκε διασωληνωμένος με το ΕΚΑΒ συνοδεία αναισθησιολόγου στην ΜΕΘ Παίδων και παρά τις προσπάθειες των ιατρών και των νοσηλευτών του τμήματος για 48 ώρες δεν κατέστη δυνατή η διάσωσή του. Επιβεβαιώθηκε ο εγκεφαλικός θάνατος. Μετά την ανακοίνωση του εγκεφαλικού θανάτου οι γονείς αποφάσισαν να δωρίσουν τα όργανά του παιδιού τους για να σωθούν άλλα παιδιά.

F.K. : Πρόκειται για παιδί 12 ετών θύμα εμβύθησης σε ποτάμι. Ανασύρθηκε μετά από αρκετά λεπτά χωρίς τις αισθήσεις του. Μεταφέρθηκε στο Γ.Ν. Άρτας όπου έγινε προχωρημένη καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση διάρκειας 50 λεπτών αποκαθιστώντας φλεβοκομβικό ρυθμό. Διακομίσθηκε διασωληνωμένος με το ΕΚΑΒ συνοδεία ιατρών στην ΜΕΘ Παίδων και παρά τις προσπάθειες των ιατρών και νοσηλευτών του τμήματος για 48 ώρες δεν κατέστη δυνατή η διάσωσή του. Επιβεβαιώθηκε ο εγκεφαλικός θάνατος και ανακοινώθηκε στους γονείς. Μετά την ανακοίνωση του εγκεφαλικού θανάτου οι γονείς αποφάσισαν να δωρίσουν τα όργανά του παιδιού τους για να σωθούν άλλα παιδιά.

Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου εκφράζουν τα θερμά συλλυπητήρια προς τις οικογένειες και τους οικείους των νεαρών παιδιών».

Τα 2 παιδιά, σύμφωνα με τους διασώστες και τους γιατρούς, έμειναν χωρίς οξυγόνο συνολικά για πάνω από μία ώρα κάτι το οποίο προκάλεσε ανεπανόρθωτες βλάβες σε ζωτικά τους όργανα. Έμειναν στο βυθό του Άραχθου για τουλάχιστον 20 λεπτά, μέχρι που ο 41χρονος Γκόγκα Λεβιάν έπεσε στο νερό και τα ανέσυρε. Λόγω της μη οξυγόνωσης των εγκεφάλων τους, τα 2 παιδιά υπέστησαν πολλαπλές βλάβες σε διάφορα όργανά τους.

Το χρονικό της τραγωδίας

Την Τετάρτη 11.06.2025, γύρω στις 12 το μεσημέρι, μια παρέα τεσσάρων παιδιών πήγε στον ποταμό Άραχθο, στο ύψος του Νεοχωρίου για να κολυμπήσουν.

Τα νερά του ποταμού ξαφνικά φούσκωσαν με αποτέλεσμα τα δύο από τα τέσσερα παιδιά να παρασυρθούν. Τα άλλα δύο παιδιά κατάφεραν και βγήκαν και έσπευσαν να αναζητήσουν βοήθεια.

Ο 41χρονος Γκόγκα Λεβιάν βρέθηκε κοντά στο σημείο , τα άκουσε να καλούν σε βοήθεια, βούτηξε στα νερά και κατάφερε να βγάλει το πρώτο παιδί, ενώ ο δεύτερος ανήλικος είχε βυθιστεί στο πυθμένα του ποταμού χωρίς να μπορεί κανένας να πει σε ποιο σημείο βρισκόταν παρασυρμένος. Μαζί με τη βοήθεια οδηγού του ΚΤΕΛ κατάφεραν να εντοπίσουν και το δεύτερο παιδί και το έβγαλαν στην επιφάνεια.

Τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ που είχαν φτάσει μετέφεραν τα δύο παιδιά στο νοσοκομείο της Άρτας χωρίς τις αισθήσεις τους. Οι γιατροί κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες, προχώρησαν σε καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση για περισσότερο χρόνο από ότι ορίζουν τα πρωτόκολλα και κατάφεραν να τα επαναφέρουν.

Από την Άρτα διακομίστηκαν στη ΜΕΘ Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας όπου νοσηλεύονταν διασωληνωμένα και σήμερα διαπιστώθηκε ότι είναι εγκεφαλικά νεκρά.

Συναγερμός στο Λουτράκι: Μεγάλη φωτιά σε ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Φόβοι για εγκλωβισμένους

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται το Λουτράκι το βράδυ…

Πράγα: Το Συνταγματικό Δικαστήριο δικαιώνει τον πρόεδρο Πετρ Πάβελ για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΣΤο ανώτατο δικαστικό όργανο εξέδωσε κατεπείγουσα διαταγή, υποχρεώνοντας την…

Ο Κεμ Μπιρτς στον Άρη για δύο χρόνια

 Η ομάδα της Θεσσαλονίκης ήρθε σε πλήρη συμφωνία με…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ