Μία διαρκή και γενναία μάχη έδωσε η 62χρονη γυναίκα για τη ζωή της, που δυστυχώς δεν την κέρδισε. Η 62χρονη έπεσε σε κώμα μετά τη λάθος μετάγγιση αίματος στο Τζάνειο Νοσοκομείο και σήμερα (02/07/2025) άφησε την τελευταία της πνοή.
Η γυναίκα είχε διακομιστεί στο Τζάνειο μετά από συμπτώματα εγκεφαλικού. Λόγω κακής συνεννόησης γιατρών και νοσηλευτών, ένας βοηθός νοσηλευτής τής έκανε μετάγγιση, την οποία δεν χρειαζόταν και μάλιστα, με λανθασμένη ομάδα αίματος. Αποτέλεσμα ήταν η γυναίκα να έχει επεισόδιο με σπασμούς και εμετούς και να υποστεί πολλαπλά εγκεφαλικά, μένοντας σε αυτήν την κατάσταση για 45 ολόκληρα λεπτά μέχρι τη στιγμή που την αντιλήφθηκαν και τις έδωσαν τις πρώτες βοήθειες. Ήταν ήδη πολύ αργά.
Η 62χρονη τον τελευταίο μήνα νοσηλευόταν σε σοβαρή κατάσταση σε ΜΕΘ, με τους γιατρούς που έδιναν τον δικό τους αγώνα για να κρατηθεί στη ζωή την κρατήσουν ζωντανή. Η μόνη προοπτική που έβλεπαν μετά από αρκετές μέρες νοσηλείας ήταν να ξυπνήσει από το κώμα αλλά με πολλά προβλήματα υγείας.
Τελικά, σήμερα, έχοντας κάνει μία σειρά εξετάσεων οι γιατροί, κατέληξαν πως η 62χρονη είναι εγκεφαλικά νεκρή.
Η οικογένειά της, που έχει κάνει ήδη καταγγελία ότι ενημερώθηκε μετά από αρκετές ώρες για το μοιραίο λάθος, πήρε την απόφαση να προχωρήσει στη δωρεά των οργάνων , δίνοντας με αυτό τον τρόπο ζωή σε άλλους ανθρώπους που έχουν ανάγκη μεταμόσχευσης. Οι ενέργειες για τη διαδικασία της λήψης και μεταμόσχευσης των οργάνων της έχουν ήδη κινθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων.
Το πόρισμα που καίει
Στο πόρισμα του Οργανισμού Διαχείρισης της Ποιότητας στην Υγεία για το τραγικό λάθος με την 62χρονη, υπογραμμίζονται 8 κρίσιμα σημεία, στα οποία αναφέρεται πως υπήρξε παραβίαση του πρωτοκόλλου για τις μεταγγίσεις αίματος αλλά και βλάβες στον ιατρικό εξοπλισμό.
Η γυναίκα που εισήχθη στο Τζάνειο σαν ελαφρύ νευρολογικό περιστατικό φαίνεται πως βρέθηκε στο σημείο να χάσει της ζωή της εξαιτίας ενός χαλασμένου εκτυπωτή και της ασυνεννοησίας μεταξύ του νοσηλευτικού προσωπικού!
Τη λανθασμένη μετάγγιση αίματος έκανε ένας 30χρονος, ο οποίος δεν βρισκόταν υπό την επίβλεψη κάποιου ιατρού και νοσηλευτή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζει το πρωτόκολλο, σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας.
Πληροφορίες της ΕΡΤ αναφέρουν πως κανείς από τους ασθενείς που νοσηλεύονταν στο θάλαμο μαζί με την 62χρονη, αλλά ούτε και η ίδια, είχαν στα χέρια τους το βραχιολάκι, τα οποία αναγράφουν τα στοιχεία τους αλλά και όλες τις λεπτομέρειες για την νοσηλεία τους, λόγω του χαλασμένου εκτυπωτή του 5ου ορόφου της νευρολογικής κλινικής. Οι νοσηλευτές δεν μπόρεσαν να εκτυπώσουν τα βραχιολάκια για να τα μοιράσουν σε ασθενείς, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει κανείς ποιος ασθενής είναι και για ποιον λόγο νοσηλεύεται.
Το επόμενο μοιραίο λάθος ήταν ότι οι νοσηλευτές της βάρδιας δεν συνεννοήθηκαν σωστά με αποτέλεσμα η πρώτη βάρδια να αριθμήσει τις κλίνες δίνοντας λανθασμένους αριθμούς και προκαλώντας μπέρδεμα στους επόμενους νοσηλευτές που έπιασαν βάρδια.
Αφού στην 62χρονη έγινε η μετάγγιση αίματος και αφού παρέμεινε 45 λεπτά αβοήθητη, εν τέλει συνοδός άλλου ασθενούς, την είδε να καταρρέει με αποτέλεσμα να ειδοποιήσει τόσο τον 30χρονο βοηθό νοσηλευτή όσο και τους γιατρούς οι οποίοι έπεσαν πάνω της.
Η πρώτη ανάλυση του πορίσματος ανέφερε πως το ιατρικό λάθος έγινε από την κόπωση του νοσηλευτικού προσωπικού, αν και τελικά φάνηκε πως βάρδιες τηρήθηκαν κανονικά.
