Ολοκληρώθηκε στις δύο το μεσημέρι η συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ), που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με επίκεντρο τις ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
Η κρίση στην περιοχή και οι διεθνείς αναταράξεις δημιουργούν νέα δεδομένα που επηρεάζουν και τη χώρα μας, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.
Πρόκειται για την τρίτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ τις τελευταίες 20 ημέρες καθώς είχαν προηγηθεί αντίστοιχες συσκέψεις στις 13 και στις 22 Ιουνίου, με την κυβέρνηση να βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση λόγω της αυξανόμενης έντασης στην ευρύτερη περιοχή. Στο τραπέζι της σημερινής σύσκεψης έπεσαν τόσο τα σενάρια επιδείνωσης της κατάστασης στη Μέση Ανατολή, όσο και τα μέτρα θωράκισης της εθνικής ασφάλειας και της ενεργειακής επάρκειας της χώρας, σε περίπτωση που οι συγκρούσεις επηρεάσουν τη ναυσιπλοΐα, τις ενεργειακές οδούς ή ευρύτερα την περιφερειακή σταθερότητα.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Υπουργός Εξωτερικών, η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και οι αρμόδιοι σύμβουλοι εθνικής ασφάλειας του πρωθυπουργού.
Η ελληνική κυβέρνηση τονίζει την ανάγκη ψυχραιμίας, σταθερότητας και διεθνούς συντονισμού, ενώ επισημαίνει τη σημασία του ενεργού διπλωματικού ρόλου της Ελλάδας, τόσο στο πλαίσιο της Ε.Ε. όσο και στις διμερείς επαφές με τις χώρες της περιοχής.
