Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται αυτή τη στιγμή η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής που αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου που αφορά τις μεταναστευτικές ροές.
Η διαδικασία για την τροπολογία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη με τις τοποθετήσεις να είναι έντονες. Παράλληλα, ο Ευρωπαϊκός Επίτροπος για τα Δικαιώματα εκφράζει ανησυχία του και κάνει συστάσεις στην ελληνική κυβέρνηση και την Ε.Ε τονίζοντας τη σημασία της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μεταναστών και τη συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές αρχές. Οι διεθνείς πιέσεις και η εσωτερική πολιτική ένταση διαμορφώνουν ένα δύσκολο σκηνικό για την κυβέρνηση.
Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνος Πλεύρης, έχει προαναγγείλει την επανεξέταση όλων των επιδομάτων και φυλάκιση έως και πέντε χρόνων σε όσους δεν λαμβάνουν άσυλο. Μάλιστα, αναφερόμενος στο μεταναστευτικό ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild ξεκαθαρίζει ότι «η Ελλάδα δεν είναι ένας ανοιχτός διάδρομος προς την Ευρώπη».
Πιο αναλυτικά, η κατάθεση της τροπολογίας για την τρίμηνη αναστολή εξέτασης αιτημάτων ασύλου για προερχόμενους με πλωτά από την Βόρεια Αφρική αποτελεί, όπως σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη, μήνυμα ότι η δίοδος προς την Ελλάδα είναι κλειστή.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν αντιδράσει έντονα, χαρακτηρίζοντάς το, ρατσιστικό, απάνθρωπο, αντιθεσμικό και κάλεσαν την κυβέρνηση να το αποσύρει προαναγγέλλοντας αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία σε περίπτωση που δεν αποσυρθεί.
Η Πλεύση Ελευθερίας κατέθεσε αίτημα αντισυνταγματικότητας, και μετά το πέρας της εξέτασής του θα προχωρήσει η ψηφοφορία για τη διάταξη.
Το ΠΑΣΟΚ αναμένεται να ψηφίσει παρών, καθώς ο Νίκος Ανδρουλάκης θεωρεί ότι δεν λύνει το πρόβλημα.
Η Νίκη κάνει λόγο για μια διάταξη πρόχειρη που δεν δίνει καμία λύση για το μέλλον.
Από την πλευρά της η Ελληνική Λύση, διαμαρτύρεται ότι η διάταξη θα έπρεπε να είναι ακόμη πιο αυστηρή, διευκρινίζοντας πως θα την υπερψηφίσει, αλλά θα περίμενε μία διάταξη πιο αυστηρή.
