Με ριζικές αλλαγές προχωρά το υπουργείο Παιδείας στη διαδικασία μετεγγραφών φοιτητών, σύμφωνα με τροπολογία που ενσωματώθηκε στο νέο νομοσχέδιο και ψηφίζεται σήμερα, Τετάρτη 31 Ιουλίου στη Βουλή. Οι μετεγγραφές φοιτητών απλοποιούνται και επιταχύνονται, με στόχο την έγκαιρη έναρξη του εξαμήνου, την καλύτερη λειτουργία των ΑΕΙ και τη διευκόλυνση των οικογενειών στον προγραμματισμό τους. Η νέα ρύθμιση διαχωρίζει τη διαδικασία για τους επιτυχόντες της τακτικής περιόδου από εκείνους των επαναληπτικών εξετάσεων, δίνοντας τέλος σε χρόνια καθυστερήσεις και διοικητικά εμπόδια που οδηγούσαν σε απώλεια μαθημάτων και συγγραμμάτων.
Τι αλλάζει στις μετεγγραφές – Νέο πλαίσιο και διαχωρισμός περιόδων
Η πιο ουσιαστική αλλαγή που εισάγεται είναι ο σαφής διαχωρισμός της διαδικασίας μεταξύ των φοιτητών που εισάγονται στην τακτική περίοδο των πανελλαδικών και αυτών που συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου. Μέχρι τώρα, η μετεγγραφή γινόταν ενιαία και αργοπορημένα, με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι να μην προλαβαίνουν να εγγραφούν εγκαίρως στο νέο ίδρυμα και να χάνεται το εξάμηνο.
Πλέον, οι φοιτητές της τακτικής περιόδου θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης αίτησης μετεγγραφής, αμέσως μετά την εγγραφή τους, ώστε να ξεκινήσει εγκαίρως και η δήλωση μαθημάτων αλλά και η διανομή συγγραμμάτων.
Σοφία Ζαχαράκη: “Οφείλουμε να κάνουμε ευκολότερο τον προγραμματισμό των οικογενειών”
Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε ότι ο στόχος του νέου πλαισίου είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών, δίνοντας σαφές μήνυμα ότι το υπουργείο εστιάζει όχι μόνο στα μεγάλα ζητήματα, αλλά και σε εκείνα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.
«Η εκπαίδευση χρειάζεται προγραμματισμό και συνέπεια. Οι οικογένειες πρέπει να γνωρίζουν έγκαιρα τι να περιμένουν, οι φοιτητές να ξεκινούν κανονικά το εξάμηνό τους, και τα πανεπιστήμια να οργανώνονται χωρίς αβεβαιότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ποια είναι τα οφέλη για φοιτητές και ΑΕΙ
Η τροπολογία προβλέπει:
-
Έγκαιρη έναρξη της διαδικασίας μετεγγραφών, που σημαίνει λιγότερη ταλαιπωρία για φοιτητές και γονείς.
-
Αποφυγή αναγκαστικής μετακίνησης σε άλλη πόλη εάν υπάρχει προοπτική μετεγγραφής.
-
Μηδενική απώλεια εξαμήνου, με τις δηλώσεις μαθημάτων και διανομή συγγραμμάτων να ξεκινούν στην ώρα τους.
-
Καλύτερη οργάνωση των ΑΕΙ, καθώς θα γνωρίζουν έγκαιρα τον τελικό αριθμό των φοιτητών.
Τέλος στις καθυστερήσεις – Νωρίτερα η εγκύκλιος, νωρίτερα όλα
Η φετινή χρονιά είναι και πιλοτική για τη νέα προσέγγιση, καθώς για πρώτη φορά ανακοινώθηκαν νωρίτερα οι βάσεις εισαγωγής, επιτρέποντας στο υπουργείο να κινηθεί προληπτικά. Σύμφωνα με την κα Ζαχαράκη, η εγκύκλιος για τις μετεγγραφές αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου, πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ώστε όλα να κυλήσουν οργανωμένα και χωρίς καθυστερήσεις.
