Έπειτα από ένα 24ωρο τεχνικής περιπέτειας και έντονης ταλαιπωρίας, η παλιά γέφυρα της Χαλκίδας δόθηκε εκ νέου στην κυκλοφορία, καθησυχάζοντας κατοίκους, επισκέπτες και επαγγελματίες. Η ιστορική γέφυρα του Ευρίπου, η οποία από το βράδυ της Κυριακής είχε παραμείνει ανοικτή λόγω βλάβης στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό, τέθηκε ξανά σε λειτουργία έπειτα από εντατικές εργασίες αποκατάστασης.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στο κινούμενο τμήμα της πλευράς της Εύβοιας, το οποίο ενώ άνοιξε κανονικά για τη διέλευση πλοίων, δεν κατάφερε να επιστρέψει στην αρχική του θέση, αποκλείοντας πεζούς, οχήματα και δημόσιες συγκοινωνίες και διχάζοντας ουσιαστικά τη Χαλκίδα στα δύο.
Κυκλοφοριακό χάος και εγκλωβισμένοι πολίτες
Κατά τη διάρκεια της βλάβης, χιλιάδες οδηγοί βρέθηκαν σε πολύωρη αναμονή, καθώς η μόνη διαθέσιμη εναλλακτική διέλευση ήταν η Υψηλή Γέφυρα, αρκετά απομακρυσμένη από το κέντρο της πόλης. Τα ταξί δεν επαρκούσαν, οι πεζοί αδυνατούσαν να μετακινηθούν και τουρίστες που διασκέδαζαν στη Χαλκίδα παρέμεναν παγιδευμένοι, χωρίς δυνατότητα άμεσης επιστροφής στις περιοχές διαμονής τους.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, όταν η κίνηση αυξήθηκε και δεν υπήρχε πρόβλεψη χρονοδιαγράμματος αποκατάστασης.
Ηλικία, φθορά και τεχνικές δυσκολίες της γέφυρας
Η παλιά γέφυρα του Ευρίπου, που χρονολογείται από το 1960, αποτελεί συμβολικό και λειτουργικό κόμβο για τη Χαλκίδα, συνδέοντας την ενδοχώρα της Στερεάς Ελλάδας με την Εύβοια. Ωστόσο, τα συνεχή τεχνικά προβλήματα και η παλαιότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων έχουν καταστήσει τη γέφυρα ευάλωτη σε βλάβες, όπως φάνηκε και σε αυτήν την περίπτωση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η τεχνική δυσλειτουργία προήλθε από αποσυντονισμό του συστήματος ένωσης των δύο τμημάτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ευθυγραμμιστούν σωστά, μπλοκάροντας τη λειτουργία.
Εντατική επιχείρηση αποκατάστασης από τεχνικούς και Λιμενικό
Από τη στιγμή εντοπισμού της βλάβης, τεχνικά συνεργεία του ΟΛΝΕ (Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας) εργάστηκαν αδιάκοπα, με συνεχή επιτήρηση από το Λιμεναρχείο, προκειμένου να επανέλθει η γέφυρα σε λειτουργία.
Η τελική επαναφορά έγινε με χειροκίνητες παρεμβάσεις, καθώς ο ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός δεν ανταποκρινόταν ψηφιακά. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία λίγο πριν τα ξημερώματα της Δευτέρας, και η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε.
Το περιστατικό επαναφέρει τη συζήτηση για πλήρη ανακατασκευή
Η επανάληψη τέτοιων βλαβών – όπως είχε συμβεί και το 2019 – εντείνει τις φωνές που ζητούν ριζική παρέμβαση ή ακόμα και αντικατάσταση της γέφυρας, με πολλούς τοπικούς φορείς να προειδοποιούν πως «η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι». Η δημοτική αρχή αναμένεται να φέρει εκ νέου το θέμα στην Περιφέρεια και τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να ξεκινήσει η συζήτηση για χρηματοδότηση μεγάλης κλίμακας τεχνικής παρέμβασης.
