Η γέφυρα της Χαλκίδας η οποία είναι ηλικίας 65 ετών παρουσιάζει σοβαρότατη βλάβη από τη μακροχρόνια χρήση και την έκθεση στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ αναγνώρισε ότι, παρά την επείγουσα επιδιόρθωση, δεν είναι ακόμα εφικτό να επαναλειτουργήσει για πλοία και πως το άνοιγμά της δεν προβλέπεται ούτε αύριο. Παράλληλα, επιβεβαίωσε την ύπαρξη μελέτης που έχει παραδοθεί στην Περιφέρεια και το Υπουργείο Ναυτιλίας, με σκοπό την εύρεση χρηματοδότησης για γενική αποκατάσταση αλλά και ετήσια συντήρηση.
«Η γέφυρα ενώνει ανθρώπους, οικονομίες και ζωές – Δεν είναι απλώς μια υποδομή»
Ο κ. Γεροντίτης τόνισε ότι πρόκειται για μία κομβική κατασκευή, καθώς χιλιάδες πολίτες –κάτοικοι, εργαζόμενοι και τουρίστες– χρησιμοποιούν καθημερινά τη γέφυρα του Ευρίπου για μετακίνηση από και προς τη Χαλκίδα. Η μη λειτουργία της γέφυρας για πλοία και η ταλαιπωρία που προκαλείται είναι σημαντική, ειδικά εν μέσω τουριστικής περιόδου. Για τον λόγο αυτό, ανοίγει δημόσια συζήτηση για την κατασκευή νέας γέφυρας, με τον πρόεδρο του ΟΛΝΕ να προτείνει ένα σοβαρό τεχνικό και χρηματοδοτικό σχεδιασμό ώστε η πόλη να αποκτήσει βιώσιμη λύση για τις επόμενες δεκαετίες.
Μείωση στη συχνότητα ανοίγματος – Μια λύση για να αποφευχθούν νέες βλάβες
Μέχρι να βρεθεί μόνιμη λύση, ο Οργανισμός εξετάζει τη μείωση της συχνότητας ανοίγματος της γέφυρας: από πέντε φορές την εβδομάδα το καλοκαίρι, σε λιγότερες ώστε να περιοριστεί η καταπόνηση του μηχανισμού. «Ο στόχος μας είναι η πρόληψη και η διατήρηση της αντοχής της γέφυρας, μέχρι να υπάρξει σαφής στρατηγική για το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεροντίτης.
