Το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων της Αθήνας αποφάσισε σήμερα, Τετάρτη, την ομόφωνη αθώωση των τριών κατηγορουμένων για τη φονική πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής τον Νοέμβριο του 2017, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 24 ανθρώπους και προκάλεσε ανυπολόγιστες καταστροφές.
Εκφωνώντας την ετυμηγορία, η πρόεδρος του δικαστηρίου ανέφερε πως το πλήρες σκεπτικό θα καταγραφεί στην καθαρογραμμένη απόφαση που θα δημοσιευθεί τους επόμενους μήνες. Έτσι, η πρώην δήμαρχος Μάνδρας, ο πρώην προϊστάμενος της ΥΔΟΜ και μία υπάλληλος της Περιφέρειας Αττικής, υπεύθυνη για την αστυνόμευση των ρεμάτων, απαλλάχθηκαν ομόφωνα από το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.
Το ιστορικό της υπόθεσης
Η τραγωδία στη Μάνδρα σημειώθηκε τον Νοέμβριο του 2017, όταν σφοδρές βροχοπτώσεις προκάλεσαν πλημμυρικά φαινόμενα που παρέσυραν ανθρώπους, οχήματα και περιουσίες, αφήνοντας πίσω τους 24 νεκρούς και τεράστιες υλικές ζημιές.
Αρχικά, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο είχε απαλλάξει τους τρεις κατηγορουμένους, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση συγγενών θυμάτων. Οι οικογένειες προσέφυγαν στον Άρειο Πάγο, ο οποίος έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του αρμόδιου εισαγγελέα. Έτσι, ο δρόμος για νέα δίκη ενώπιον του Εφετείου άνοιξε, με αποτέλεσμα οι τρεις να βρεθούν ξανά κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Οι τοποθετήσεις εισαγγελέα και οι επόμενες κινήσεις
Στην πρότασή της προς το δικαστήριο, η εισαγγελέας της έδρας είχε εισηγηθεί την απαλλαγή της πρώην δημάρχου Μάνδρας, ενώ για τους άλλους δύο κατηγορουμένους είχε ζητήσει να κηρυχθούν ένοχοι. Παρά ταύτα, το δικαστήριο αποφάσισε ομόφωνα την πλήρη αθώωση και των τριών.
Η απόφαση του Εφετείου δεν παύει να αφήνει ανοιχτά ερωτήματα και να προκαλεί έντονο διάλογο, καθώς οι πλημμύρες της Μάνδρας παραμένουν ένα από τα πιο τραγικά περιστατικά φυσικών καταστροφών στη χώρα. Οι συγγενείς των θυμάτων εξακολουθούν να ζητούν δικαίωση, ενώ το σκεπτικό του δικαστηρίου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.
