Ακινητοποιημένα θα μείνουν τα ταξί στην Αττική για 18 ώρες, από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου έως τις 18:00 το απόγευμα της Δευτέρας. Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) αποφάσισε την κινητοποίηση προκειμένου να εξασφαλιστεί η μαζική συμμετοχή των μελών του στην έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 10:00 το πρωί.
Οι λόγοι της κινητοποίησης
Το ΣΑΤΑ καταγγέλλει «υποβάθμιση του ρόλου» του συνδικάτου και «ανεξέλεγκτη είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο». Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δήλωσε πως η κυβέρνηση επιχειρεί «να τελειώσει το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή» δίνοντας το έργο στους ιδιώτες.
Προσφυγή στο ΣτΕ
Ο κλάδος προχωρά και σε νομικές κινήσεις, με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με στόχο να ακυρωθεί η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών – Μεταφορών, η οποία, όπως υποστηρίζει το ΣΑΤΑ, «ανοίγει τον δρόμο στην αστική μεταφορά και στα ΙΧ με οδηγό».
Απειλή για το επάγγελμα
Στην ανακοίνωση του συνδικάτου γίνεται λόγος για «ευθεία παραβίαση» του Συντάγματος και των ευρωπαϊκών αποφάσεων, τονίζοντας πως τα σενάρια πλήρους απελευθέρωσης του μεταφορικού έργου θέτουν σε κίνδυνο:
-
τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος,
-
την οικονομική αξιοπρέπεια χιλιάδων οικογενειών,
-
τη νόμιμη λειτουργία του ταξί ως δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς.
«Ή εμείς ή αυτοί»
Το ΣΑΤΑ καλεί σε αγώνα διαρκείας, με νέες μορφές κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα. «Η υποβάθμιση του ρόλου μας και η ανεξέλεγκτη είσοδος μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο είναι ήδη σε εξέλιξη με τις ευλογίες της κυβέρνησης», αναφέρει, καταλήγοντας: «Ή εμείς ή αυτοί. Όλοι στον αγώνα».
