Σε νέα κινητοποίηση διάρκειας 18 ωρών προχωρά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Από τις 12 τα μεσάνυχτα της Κυριακής 21/9 έως τις 18:00 το απόγευμα της Δευτέρας 22/9, τα ταξί θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, προκειμένου να διευκολυνθεί η μαζική συμμετοχή των οδηγών στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου.
Γιατί απεργούν οι οδηγοί ταξί
Οι επαγγελματίες οδηγοί εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις εξελίξεις στον χώρο των μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος τους βρίσκεται «σε κρίσιμη και επικίνδυνη καμπή».
Βασικό σημείο αντιπαράθεσης αποτελεί η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών & Μεταφορών, η οποία δίνει τη δυνατότητα παροχής αστικής μεταφοράς και με ΙΧ με οδηγό. Το ΣΑΤΑ θεωρεί ότι η ρύθμιση αυτή παραβιάζει τις υφιστάμενες διατάξεις που αναγνωρίζουν το δικαίωμα αποκλειστικά στα ταξί.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, τόνισε:
«Δεν θα κάνουμε πίσω. Πάνε να μας τελειώσουν, να τελειώσουν με το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να δώσουν τη δουλειά μας στους ιδιώτες. Θα είμαστε συνέχεια σε δράση, με διάφορες μορφές κινητοποιήσεων. Δεν θα τους αφήσουμε να μας τελειώσουν».
Προσφυγή στο ΣτΕ και τα αιτήματα του κλάδου
Το Συνδικάτο έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή του να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ζητώντας την ακύρωση της ΚΥΑ. Παράλληλα, θέτει επί τάπητος μια σειρά από ζητήματα:
-
Τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος του ταξιτζή.
-
Την οικονομική αξιοπρέπεια χιλιάδων οικογενειών.
-
Τη νόμιμη λειτουργία του ταξί ως δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς.
-
Την υποχρεωτική μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση και τα νέα φορολογικά βάρη.
-
Την «πειρατεία» στο μεταφορικό έργο.
-
Την είσοδο πολυεθνικών που, όπως τονίζει το ΣΑΤΑ, «απειλούν να αφανίσουν τον κλάδο με τις ευλογίες της κυβέρνησης».
Η κρίσιμη γενική συνέλευση
Η έκτακτη γενική συνέλευση του ΣΑΤΑ έχει προγραμματιστεί για τις 10 το πρωί της Δευτέρας, με το Συνδικάτο να καλεί σε μαζική συμμετοχή:
«Η υποβάθμιση του ρόλου μας και η ανεξέλεγκτη είσοδος μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο δεν είναι ένα μακρινό σενάριο, είναι ήδη σε εξέλιξη. Αν δεν αντιδράσουμε τώρα, αύριο ίσως είναι αργά. Όλοι στον αγώνα».
