Σοκ έχει προκαλέσει στη Βοιωτία η υπόθεση της 62χρονης διευθύντριας ΚΕΠ, η οποία παραδέχτηκε ότι απέκρυψε τον θάνατο της μητέρας της, θάβοντάς την σε στάβλο δίπλα στο σπίτι της, προκειμένου να συνεχίσει να εισπράττει τη σύνταξη και τα επιδόματά της. Η ίδια ομολόγησε ότι λάμβανε μηνιαίως 1.400 ευρώ, πέραν του μισθού της, με συνολικό όφελος που φτάνει τις 33.600 ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα οικονομικά κίνητρα και το ποσό που εισέπραττε
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ και της εκπομπής Power Talk, η ηλικιωμένη μητέρα της λάμβανε:
-
846 ευρώ σύνταξη γήρατος
-
122 ευρώ επικουρικό
-
432 ευρώ εξωϊδρυματικό επίδομα
Το συνολικό ποσό των 1.400 ευρώ μηνιαίως συνέχιζε να καταβάλλεται κανονικά, ενώ η μητέρα της βρισκόταν θαμμένη στον στάβλο. Υπολογίζεται ότι η 62χρονη εισέπραξε 33.600 ευρώ σε διάστημα δύο ετών, χρήματα που πλέον καλείται να επιστρέψει.
Οι δικαιολογίες και η μεταμέλεια
Η ίδια υποστήριξε ενώπιον των Αρχών ότι βρισκόταν σε δεινή οικονομική θέση και γι’ αυτό προχώρησε στην απόκρυψη του θανάτου:
«Απέκρυψα από τις Αρχές τον θάνατό της, προκειμένου να συνεχίσω να λαμβάνω το επίδομα αναπηρίας και τη σύνταξή της», φέρεται να δήλωσε.
Ο δικηγόρος της, Νικόλαος Γεωργούσης, σημείωσε στο newsit.gr:
«Έχει μετανιώσει, και ντρέπεται πάρα πολύ. Έχει καταλάβει το λάθος που έχει κάνει, ήταν σε πολύ μεγάλη οικονομική ανάγκη κι είχε πάρα πολλά χρέη».
Η ίδια δεσμεύτηκε ότι θα επιστρέψει τα χρήματα:
«Έκανα λάθος και θα αποδεχθώ τις συνέπειες. Θα επιστρέψω το συντομότερο δυνατόν τα χρήματα που πήρα από τη σύνταξη της μητέρας μου».
Η αντίδραση του ΕΦΚΑ και η δικαστική εξέλιξη
Σύμφωνα με τον Alpha, ο ΕΦΚΑ προχώρησε άμεσα στη διακοπή της σύνταξης της θανούσας, ενώ η 62χρονη οδηγήθηκε στον εισαγγελέα. Παρά τη σοβαρότητα της υπόθεσης, αφέθηκε ελεύθερη καθώς δεν βαρύνεται από κακούργημα.
Αναπάντητα ερωτήματα και αναζητήσεις
Η υπόθεση παραμένει ανοιχτή, καθώς υπάρχουν κρίσιμα ερωτήματα:
-
Ποια είναι η πραγματική ημερομηνία θανάτου της ηλικιωμένης;
-
Υπήρξαν παθολογικά αίτια ή συντρέχουν άλλες συνθήκες;
-
Ποιος ήταν ο ρόλος του φερόμενου συνεργού, ενός αλλοδαπού με το όνομα «Γιάννης», που φέρεται να τη βοήθησε να θάψει τη μητέρα της στον στάβλο;
Η σορός έχει μεταφερθεί στο Εργαστήριο Δικαστικής Ανθρωπολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου αναμένεται να δοθούν απαντήσεις. Οι ειδικοί θα εξετάσουν τα οστά για πιθανές κακώσεις ή ενδείξεις δηλητηρίασης.
Το σημείο που είχε θάψει τη μητέρα της
Ο στάβλος βρίσκεται στο χωριό Κλειδί, ένα μικρό χωριό ανάμεσα στη Θήβα και τα Οινόφυτα, όπου εργαζόταν η 62χρονη. Στο άκρο του χωριού, εκεί που τελειώνει ο κεντρικός δρόμος, ξεκινά ένας στενός χωματόδρομος. Στα πλάγια υπάρχει συρματόπλεγμα που εμποδίζει την άμεση πρόσβαση, ενώ για να φτάσει κανείς στο σημείο πρέπει να κατηφορίσει ένα κακοτράχαλο μονοπάτι και να κάνει τον γύρο του στάβλου.
Σύμφωνα με συγχωριανούς της, είναι αδύνατο για μια γυναίκα περίπου 60 ετών να μεταφέρει μόνη της μια σορό σε αυτό το δύσβατο σημείο. Οι Αρχές πλέον εστιάζουν στον φερόμενο συνεργό της 62χρονης, καθώς στη δικογραφία υπάρχει αναφορά σε πρόσωπο που τη βοήθησε τόσο στη μεταφορά της σορού όσο και στην ταφή. Ο λάκκος στο σημείο παραμένει ανέγγιχτος, όπως ακριβώς ήταν μετά την εκταφή.
Συμπέρασμα
Η μακάβρια υπόθεση στη Βοιωτία συγκλονίζει την κοινή γνώμη, όχι μόνο για την απάτη σε βάρος του κράτους, αλλά και για την απίστευτη ψυχραιμία με την οποία η 62χρονη διαβεβαίωνε γείτονες και συγγενείς ότι η μητέρα της ήταν «καλά». Η συνέχεια των ερευνών αναμένεται να αποκαλύψει την πλήρη αλήθεια γύρω από τον θάνατο της ηλικιωμένης και τον ρόλο των εμπλεκομένων.
