Η ΕΛΑΣ ενεργοποιεί 388 νέες κάμερες σε 100 σημεία «φωτιά» της Αττικής, σφίγγοντας τον κλοιό γύρω από τους οδηγούς που αψηφούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το ηλεκτρονικό μάτι καταγράφει παραβάσεις όπως ζώνη, κράνος, κόκκινο, χρήση κινητού, αλλά και υπερβολική ταχύτητα, βάζοντας τέλος στην ατιμωρησία που στοιχίζει ζωές.
Οι νέες κάμερες σε καίριες αρτηρίες
Οι κάμερες τοποθετήθηκαν σε στρατηγικά σημεία με υψηλή επικινδυνότητα και μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Από τον Κηφισό και την Αλεξάνδρας, μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, το Χαϊδάρι, την Καλλιθέα και τον Άλιμο, οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι έλεγχοι πλέον γίνονται αυτόματα και αδιάκοπα.
-
Λ. Κηφισού & Δυρραχίου, προς Περιστέρι και στον παράδρομο προς Λαμία
-
Λ. Αλεξάνδρας & Πατησίων, σε όλες τις κατευθύνσεις
-
Κατεχάκη & Γ. Παπανδρέου
-
Βασ. Σοφίας – Αμαλίας – Πανεπιστημίου, καθώς και Αμαλίας με Όλγας
-
Κόμβοι σε Πειραιά, Μοσχάτο, Κερατσίνι, Πέραμα, Δραπετσώνα
-
Σημεία σε Χαϊδάρι, Καλλιθέα, Άλιμο, Μαρούσι, Άγιο Δημήτριο, Ίλιον
-
Λ. ΝΑΤΟ, ΠΕΟ Αθηνών–Κορίνθου και μεγάλες αρτηρίες που συνδέουν Αθήνα – Πειραιά
Τι θα καταγράφουν οι κάμερες
Το νέο σύστημα είναι αμείλικτο. Όποιος περάσει με κόκκινο, οδηγήσει χωρίς ζώνη ή κράνος, μιλήσει στο κινητό ή πατήσει παραπάνω το γκάζι, θα λάβει κλήση με φωτογραφική απόδειξη. Το ηλεκτρονικό μάτι δεν αφήνει πια «τυφλές γωνίες» και λειτουργεί όλο το 24ωρο.
Στόχος: λιγότερα τροχαία, όχι περισσότερα πρόστιμα
Οι αρχές τονίζουν ότι οι κάμερες δεν μπήκαν για να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία, αλλά για να σωθούν ζωές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, οι παραβάσεις του ΚΟΚ συνδέονται άμεσα με τα τροχαία δυστυχήματα, ενώ οι κόμβοι που επιλέχθηκαν είναι από τους πιο επικίνδυνους της Αττικής. Η παρουσία των καμερών αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά, βάζοντας φρένο στην επικίνδυνη οδήγηση που καθημερινά κοστίζει ανθρώπινες ζωές.
