Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στις κοινότητες των Ρομά σε όλη τη χώρα η κυβερνητική απόφαση για ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας μέσα στους καταυλισμούς. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ρομά, Κωνσταντίνος Σταντίκογλου, προανήγγειλε κινητοποιήσεις στην Αθήνα, κάνοντας λόγο για «στοχοποίηση» και «ρατσισμό».
Προετοιμασίες για κάθοδο στο Σύνταγμα
Οι εκπρόσωποι των Ρομά έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για τη συγκρότηση ενός ενιαίου φορέα που θα εκπροσωπεί πέντε ομοσπονδίες και περίπου τριάντα συλλόγους. Στόχος είναι η συλλογική διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και η αντίδραση στην αυστηροποίηση των ελέγχων εντός των καταυλισμών. Σύμφωνα με τον κ. Σταντίκογλου, οι κοινότητες είναι έτοιμες να κατέβουν στην πρωτεύουσα με λεωφορεία.
«Στοχοποιούν οικογένειες μόνο και μόνο επειδή είναι Ρομά»
Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας σημειώνει ότι οι Ρομά δεν αντιτίθενται στην αστυνόμευση, αλλά στον τρόπο που εφαρμόζεται. «Οι αστυνομικοί συμπεριφέρονται άσχημα προς τους Ρομά και στοχοποιούν ανθρώπους με οικογένειες. Δεν θέλουμε να γίνονται κακά πράγματα», δήλωσε χαρακτηριστικά, φέρνοντας ως παράδειγμα τα επεισόδια που καταγράφηκαν πρόσφατα στους Σοφάδες.
Το σχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
Το νέο σχέδιο δράσης του Υπουργείου αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα. Προβλέπει την πραγματοποίηση περιπολιών από ένοπλους αστυνομικούς που θα υπάγονται σε ειδική υπηρεσία, αλλά και τη δημιουργία ενός νέου σώματος 50 άοπλων ένστολων διαμεσολαβητών. Οι τελευταίοι θα έχουν τον ρόλο της ενίσχυσης της επικοινωνίας ανάμεσα στις αρχές και τις ευάλωτες ομάδες.
Επόμενα βήματα και κλιμάκωση αντιδράσεων
Η πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το σχέδιο εντός των επόμενων εβδομάδων έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Οι κοινότητες Ρομά μιλούν για ξεκάθαρη στοχοποίηση και δηλώνουν έτοιμες να μεταφέρουν τις κινητοποιήσεις τους στο κέντρο της Αθήνας, με σημείο αναφοράς το Σύνταγμα.
