Κατεβάζει ρολά η χώρα αύριο Τετάρτη 1η Οκτωβρίου εξαιτίας της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχουν ανακοινώσει ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ αλλά και άλλα σωματεία που διαμαρτύρονται για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο.
Η απεργία της 1ης Οκτωβρίου αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, στις μεταφορές, στη λειτουργία σχολείων και νοσοκομείων, με συνδικάτα και ομοσπονδίες να κλιμακώνουν τις αντιδράσεις τους.
Γιατί απεργούν
ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ λένε «όχι» στο 13ωρο εργασίας που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι καταπατά το θεμελιώδες δικαίωμα του 8ώρου. Παράλληλα ζητούν:
-
επαναφορά 13ου και 14ου μισθού
-
αυξήσεις στις αποδοχές
-
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας
-
απόσυρση του νομοσχεδίου
-
διεκδίκηση για 35ωρο και πενθήμερο για όλους τους εργαζόμενους.
Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς
-
Λεωφορεία & τρόλεϊ: Από 09:00 έως 21:00 (κανονικά μόνο τα δρομολόγια της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής).
-
Μετρό, Ηλεκτρικός & Τραμ: Από 09:00 έως 17:00, για τη διευκόλυνση των διαδηλωτών.
-
Τρένα & Προαστιακός: Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί.
Πλοία και ταξί
-
ΠΝΟ: Δεμένα όλα τα πλοία σε όλη τη χώρα, από 00:01 έως 24:00.
-
Ταξί: Συμμετέχουν κανονικά στην 24ωρη απεργία.
Σχολεία
Η ΟΛΜΕ καλεί σε συμμετοχή όλους τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
-
Γυμνάσια & Λύκεια: Οι μαθητές θα πάνε κανονικά, αλλά όπου οι καθηγητές απεργούν θα έχουν κενό.
-
Νηπιαγωγεία & Δημοτικά: Οι γονείς θα ενημερωθούν το πρωί από τη διεύθυνση για τυχόν απουσίες εκπαιδευτικών.
Νοσοκομεία
Η ΠΟΕΔΗΝ συμμετέχει στην απεργία καταγγέλλοντας ελλείψεις προσωπικού και χαμηλές αμοιβές.
-
Υπάρχει προειδοποίηση ότι οι ασθενείς ταλαιπωρούνται και ότι οι συνθήκες εργασίας στο ΕΣΥ είναι εξαντλητικές.
Άλλα σωματεία
-
Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας
-
ΠΟΕ-ΟΤΑ (εργαζόμενοι ΟΤΑ)
δηλώνουν συμμετοχή με βασικό αίτημα την απόσυρση του νέου εργασιακού νομοσχεδίου.
