Μια ιστορία που αποτυπώνει με τον πιο σκληρό τρόπο τη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες άνθρωποι στην Ελλάδα της ακρίβειας εκτυλίχθηκε στην αίθουσα του Αυτοφώρου. Ένας άνδρας κατηγορήθηκε για κλοπή τυριών αξίας μόλις 25 ευρώ, τα οποία, όπως είπε, πήρε για να τα φάει ο ίδιος και ο άρρωστος πατέρας του.
«Τα πήρα για να φάμε εγώ και ο πατέρας μου»
Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Δημήτρης Βερβεσός, σε ανάρτησή του στα social media, ο κατηγορούμενος παραδέχτηκε αμέσως την πράξη του, εξηγώντας με ειλικρίνεια ότι δεν είχε σκοπό να μεταπωλήσει τα προϊόντα.
«Τα πήρα για να τα καταναλώσω εγώ και ο ασθενής πατέρας μου», φέρεται να είπε, προσθέτοντας πως ζουν σε προνοιακή δομή, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να νοικιάσουν σπίτι.
Ο ίδιος δήλωσε ότι εργάζεται περιστασιακά στην οικοδομή, χωρίς σταθερό μεροκάματο.
Η ανθρώπινη στάση της έδρας
Σύμφωνα με την ανάρτηση του κ. Βερβεσού, πρόεδρος και εισαγγελέας του δικαστηρίου επέδειξαν κατανόηση και αποφάσισαν την αναβολή της δίκης, δίνοντας στον άνδρα χρόνο να συγκεντρώσει τα 25 ευρώ ώστε να αποπληρώσει την αξία των τυριών.
«Προς τιμήν της έδρας και του εισαγγελέα, ανέβαλαν τη δίκη για να του δοθεί η δυνατότητα να βρει τα χρήματα, ώστε να ελαφρύνει τη θέση του», έγραψε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΔΣΑ.
«Υπάρχει κι αυτή η πλευρά της κοινωνίας…»
Ο Δημήτρης Βερβεσός, κλείνοντας την ανάρτησή του, σημείωσε:
«Υπάρχει κι αυτή η πλευρά της κοινωνίας που διαβιεί δίπλα μας στην πόλη.
Και ευτυχώς υπάρχουν και αυτοί οι δικαστικοί λειτουργοί που δείχνουν κατανόηση και ανθρωπιά».
Το περιστατικό, που συγκίνησε όσους παρευρέθηκαν στο δικαστήριο, αποτελεί μια σκληρή υπενθύμιση των κοινωνικών ανισοτήτων και της ανάγκης για στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας.
Μέσα σε μια αίθουσα δικαστηρίου, μια πράξη απόγνωσης μετατράπηκε σε μάθημα ανθρωπιάς.
Ο άνδρας που έκλεψε για να φάει δεν συγκίνησε απλώς την έδρα ανέδειξε μια αθέατη πλευρά της καθημερινότητας, όπου η φτώχεια και η αξιοπρέπεια συναντιούνται στο πιο οριακό σημείο.
