Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αθηνών ο 52χρονος οικοδόμος που μαχαίρωσε μέχρι θανάτου την εν διαστάσει σύζυγό του, τον Μάιο του 2024, στο Μενίδι. Το δικαστήριο του επέβαλε επιπλέον πέντε χρόνια φυλάκιση και πρόστιμο 1.000 ευρώ, απορρίπτοντας όλους τους ισχυρισμούς περί βρασμού ψυχικής ορμής και μειωμένου καταλογισμού λόγω μέθης.
«Ενήργησε από ακραία ζήλια»
Ο κατηγορούμενος κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία από πρόθεση, παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία. Σύμφωνα με το δικαστήριο, ο 52χρονος δεν βρισκόταν σε ψυχική ταραχή, αλλά ενήργησε με ψυχραιμία και σχεδιασμό, παρακινούμενος από παθολογική ζήλια, επειδή το θύμα είχε συνάψει νέα σχέση.
Ο πρόεδρος του δικαστηρίου τόνισε πως ο δράστης «ήταν βίαιος, επιθετικός και κτητικός» και ότι «ο τρόπος τέλεσης της πράξης δείχνει ακραία σκληρότητα». Μάλιστα, κατά τη σύλληψή του φέρεται να είπε στους αστυνομικούς: «Καλά της έκανα».
Η συγκλονιστική κατάθεση της κόρης
Πρώτη στο βήμα του μάρτυρα στάθηκε η 22χρονη κόρη του ζευγαριού, η οποία δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής εναντίον του πατέρα της. Η νεαρή γυναίκα περιέγραψε με συγκλονιστικά λόγια τα χρόνια κακοποίησης που είχε ζήσει η μητέρα της.
«Πάντα υπήρχαν φασαρίες. Τη χτυπούσε συχνά, φώναζε, τη ζήλευε παθολογικά. Την παρακολουθούσε ακόμη και μετά τον χωρισμό», είπε. Θυμήθηκε επίσης ότι το 2013 είχε προσπαθήσει να τη σκοτώσει με μαχαίρι, λέγοντάς της: «Θα είμαστε μαζί και στη ζωή και στο θάνατο».
Η ίδια εξήγησε πως μετά τον χωρισμό, η μητέρα της τον είχε δεχτεί πίσω για οικονομικούς λόγους. «Όταν γύρισε από την Αλβανία, ξανάρχισε να πίνει και οι καβγάδες έγιναν πάλι καθημερινότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η μαρτυρία του αδελφού του θύματος
Καταπέλτης ήταν και η κατάθεση του αδελφού της δολοφονημένης γυναίκας, ο οποίος μίλησε για μακροχρόνια κακοποιητική συμπεριφορά. «Την τραβούσε στους δρόμους, της είχε βάλει το κεφάλι μέσα σε νερό με ασβέστη, την απειλούσε ότι θα τη σφάξει», κατέθεσε, σημειώνοντας πως είχε έρθει στην Ελλάδα για να τη στηρίξει και να την προστατεύσει.
«Αγαπούσα τη γυναίκα μου, δεν θυμάμαι τι έγινε»
Στην απολογία του, ο 52χρονος ισχυρίστηκε ότι «αγαπούσε πολύ» τη σύζυγό του και πως δεν θυμάται τη στιγμή της δολοφονίας επειδή είχε πιει. Είπε ότι κρατούσε το μαχαίρι «για προστασία» από τον νέο σύντροφό της και ότι «δεν είχε πρόθεση να της κάνει κακό». «Ήμουν θολωμένος, κατάλαβα τι έγινε μετά από δύο μέρες», είπε χαρακτηριστικά.
Η εισαγγελική πρόταση και η ετυμηγορία
Η εισαγγελέας της έδρας ζήτησε την ενοχή του με πλήρη καταλογισμό, επισημαίνοντας πως ο κατηγορούμενος είχε στήσει ενέδρα έξω από το σπίτι της και της κατάφερε πολλαπλά χτυπήματα με μαχαίρι στον λαιμό, την κοιλιακή χώρα και τα πόδια. Το αίτημα της υπεράσπισης για ψυχιατρική πραγματογνωμοσύνη απορρίφθηκε, με το δικαστήριο να υιοθετεί πλήρως την εισαγγελική πρόταση.
Μετά την ανακοίνωση της ποινής, ο δράστης επέστρεψε στις φυλακές, όπου κρατείται από τον Μάιο του 2024.
