Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Οικονομικής Αστυνομίας βρίσκεται σε εξέλιξη, με 37 συλλήψεις σε διάφορες περιοχές της χώρας για το σκάνδαλο των παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ. Το κύκλωμα, που φέρεται να λυμαινόταν τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, είχε στήσει ένα δίκτυο ψεύτικων δηλώσεων και εικονικών αγροτεμαχίων, αποκομίζοντας εκατομμύρια ευρώ.
Η επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. σε όλη τη χώρα
Η μεγάλη αστυνομική επιχείρηση ξεκίνησε τα ξημερώματα σε συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία, σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας αλλά και στην Αττική και την Κρήτη. Οι έρευνες οδήγησαν σε συλλήψεις σε Γιαννιτσά, Θεσσαλονίκη, Έδεσσα, Γιάννενα, Κρήτη και Αθήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές έχουν ήδη ταυτοποιήσει πρόσωπα που είχαν ρόλο-κλειδί στο κύκλωμα. Ανάμεσά τους ένας 38χρονος αγρότης από τα Γιαννιτσά, που φέρεται να εντόπιζε “αδήλωτες” εκτάσεις και να τις περνά στο σύστημα ως δικές του ή τρίτων, και ένας 36χρονος από την Κρήτη, εργαζόμενος σε κέντρο υποδοχής δικαιολογητικών, που φρόντιζε για τη “νομιμοποίηση” των φακέλων.
Το “κόλπο” με τα ψεύτικα συμφωνητικά
Οι εμπλεκόμενοι φέρονται να εκμεταλλεύονταν κενά στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Εντόπιζαν αγροτεμάχια που δεν είχαν δηλωθεί και τα περνούσαν στο όνομα τρίτων, καταθέτοντας ψεύτικα συμφωνητικά μίσθωσης. Κάποιοι μάλιστα εμφανίζονταν ταυτόχρονα ως εκμισθωτές και μισθωτές, εισπράττοντας τις επιδοτήσεις για καλλιέργειες που δεν υπήρχαν ποτέ.
Από το 2018 έως το 2022, το κύκλωμα φέρεται να απέσπασε τουλάχιστον 5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα ποσά μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα.
Η υπόθεση που συγκλονίζει τον αγροτικό κόσμο
Όπως διευκρινίζουν οι αρμόδιες πηγές, οι συλληφθέντες δεν ανήκουν στα 1.036 ΑΦΜ που είχαν εντοπιστεί νωρίτερα για παράνομες εισπράξεις ύψους 22,7 εκατ. ευρώ — κάτι που δείχνει ότι η υπόθεση έχει πολύ μεγαλύτερο βάθος και ενδεχομένως παρακλάδια σε όλη τη χώρα.
Αύριο Πέμπτη, οι 37 συλληφθέντες αναμένεται να οδηγηθούν στην Αθήνα και να παραπεμφθούν ενώπιον της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, καθώς πρόκειται για υπόθεση που αφορά ευρωπαϊκά κονδύλια.
Στο μικροσκόπιο το “δίκτυο” των επιδοτήσεων
Η επιχείρηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της πολύμηνης έρευνας της Οικονομικής Αστυνομίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Στόχος είναι να χαρτογραφηθεί το πλήρες δίκτυο των εμπλεκομένων και να αποδοθούν ευθύνες για την κατασπατάληση των ευρωπαϊκών πόρων που προορίζονταν για τους πραγματικούς παραγωγούς.
Οι έρευνες συνεχίζονται, με τις αρχές να εξετάζουν και άλλα πρόσωπα που ενδέχεται να συνδέονται με την υπόθεση, ενώ νέα στοιχεία αναμένονται μέσα στα επόμενα 24ωρα.
