Η ώρα γύρισε πίσω! Από τις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής (26 Οκτωβρίου), οι δείκτες των ρολογιών μετακινήθηκαν μία ώρα πίσω, σηματοδοτώντας το τέλος της θερινής ώρας και την αρχή του χειμώνα. Όσοι ξύπνησαν νωρίς, κέρδισαν… μία ώρα ύπνου, καθώς η Ελλάδα μπήκε επισήμως στο χειμερινό ωράριο.
Η καθιερωμένη αλλαγή
Όπως κάθε χρόνο, η τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου σηματοδοτεί τη λήξη της θερινής ώρας. Όσοι δεν διαθέτουν ρολόγια που ρυθμίζονται αυτόματα, χρειάστηκε να κάνουν τη διόρθωση χειροκίνητα, μετακινώντας τους δείκτες μία ώρα πίσω.
Η μετάβαση αυτή εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της κοινής πολιτικής για την εξοικονόμηση ενέργειας, που ξεκίνησε να εφαρμόζεται τη δεκαετία του ’80.
Η συζήτηση για την κατάργηση
Παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια γίνεται συζήτηση στις Βρυξέλλες για την κατάργηση του μέτρου, δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση. Πολλές χώρες έχουν ταχθεί υπέρ της διατήρησής του, καθώς θεωρούν ότι συμβάλλει στην καλύτερη ενεργειακή διαχείριση κατά τους θερινούς μήνες.
Η πρόταση για ενιαία ώρα όλο το χρόνο παραμένει σε εκκρεμότητα, με τα κράτη-μέλη να μην έχουν καταλήξει σε κοινή θέση.
Τι αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση
Σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Μεταφορών υπενθύμισε ότι:
«Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 λήγει η εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα πίσω, δηλαδή από 04:00 π.μ. σε 03:00 π.μ.»
Η αλλαγή της ώρας, αν και απλή διαδικασία, σηματοδοτεί πάντα το πέρασμα στη χειμερινή εποχή — στις πιο σύντομες ημέρες και στα πιο νωρίς βράδια. Για πολλούς, είναι η υπενθύμιση ότι ο χρόνος κυλά… πάντα μπροστά, ακόμη κι όταν τα ρολόγια γυρίζουν πίσω.
