Η ατμόσφαιρα στα Βορίζια θυμίζει εμπόλεμη ζώνη. Μετά το αιματηρό ξεκαθάρισμα λογαριασμών που θύμιζε σκηνές Φαρ Ουέστ και άφησε πίσω του δύο νεκρούς και δεκάδες τραυματίες, οι αστυνομικές δυνάμεις έχουν μετατρέψει το χωριό σε «φρούριο», ενώ ο φόβος για νέα αντίποινα παραμένει έντονος. Οι μαρτυρίες των κατοίκων σοκάρουν: «Όσοι πυροβολούσαν ήταν σε κατάσταση αμόκ οι σφαίρες έπεφταν παντού».
«Έβρεχε» σφαίρες στην πλατεία – «Οι νεκροί θα μπορούσαν να είναι είκοσι»
Το χωριό του Δήμου Φαιστού έζησε στιγμές τρόμου. Σύμφωνα με μαρτυρίες, ένοπλοι άδειασαν δύο γεμιστήρες προς την πλατεία όπου βρίσκονταν δεκάδες άνθρωποι, χωρίς να υπολογίζουν ούτε παιδιά ούτε ηλικιωμένους.
«Πυροβολούσαν αδιακρίτως, σαν να είχαν τυφλωθεί από το μίσος» αναφέρει αστυνομική πηγή, σημειώνοντας ότι «αν δεν υπήρχαν κάποια σημεία κάλυψης, θα μιλούσαμε για 20 νεκρούς».
Σφαίρες χτύπησαν σπίτια, καφενεία και αυτοκίνητα, ενώ οι κάτοικοι περιγράφουν σκηνές χάους. «Όλοι έτρεχαν να κρυφτούν, άλλοι κάτω από τραπέζια, άλλοι μέσα στα σπίτια τους», λένε αυτόπτες μάρτυρες.
Αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν ότι ένας άνδρας ανέβηκε στο τοιχίο αυλής και άδειασε δύο γεμιστήρες προς την πλατεία, όπου υπήρχε συγκεντρωμένος κόσμος.
«Στα Βορίζια τα στόματα παραμένουν κλειστά και κάμερες ασφαλείας δεν υπάρχουν», σημείωσε αστυνομικός, τονίζοντας τις δυσκολίες των ερευνών.
Αστυνομικοί μέσα σε «εμπόλεμη ζώνη»
Οι αστυνομικοί την ώρα που πραγματοποιούσαν αυτοψία σε σπίτι της οικογένειας Καργάκη, δέχθηκαν πυρά από άτομο που πέρασε με 4×4 και άνοιξε πυρ προς το σημείο.
«Ακούγαμε τις σφαίρες να σφυρίζουν δίπλα στα κεφάλια μας», περιέγραψαν αστυνομικοί που εγκλωβίστηκαν, περιμένοντας ενισχύσεις.
Ο δράστης, που έχει ταυτοποιηθεί, φέρεται να στόχευε το σπίτι της αντίπαλης οικογένειας, αδιαφορώντας για την παρουσία των αστυνομικών.
Το χωριό «φρούριο» και ο φόβος για αντίποινα
Η ατμόσφαιρα παραμένει ηλεκτρισμένη, με τις δύο οικογένειες που εμπλέκονται στη βεντέτα να έχουν βαρύ παρελθόν αντιπαραθέσεων. «Η κατάσταση είναι έτοιμη να ξεφύγει ξανά, το χωριό φοβάται για νέο αίμα», ανέφερε αστυνομικός που συμμετέχει στις έρευνες.
Από τα ξημερώματα, ισχυρές δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. έχουν αποκλείσει τα Βορίζια και τα γύρω χωριά, πραγματοποιώντας κατ’ οίκον έρευνες για τον εντοπισμό των εμπλεκομένων. Οι άνδρες των ΕΚΑΜ και της ΟΠΚΕ περιπολούν διαρκώς, ενώ περιπολικά βρίσκονται σε κάθε είσοδο και έξοδο του οικισμού.
Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου δήλωσε ότι στο παρελθόν έχουν σημειωθεί πολλά επεισόδια μεταξύ των δύο οικογενειών, τονίζοντας ότι «κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου».
Στο νησί έφτασαν ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. και ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, για να συντονίσουν τις έρευνες.
Οι τραυματίες και η κατάσταση στα νοσοκομεία
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, 14 άτομα νοσηλεύονται τραυματισμένα στα νοσοκομεία του Ηρακλείου, δύο εκ των οποίων σε σοβαρή κατάσταση και υπό φρούρηση, καθώς θεωρούνται εμπλεκόμενοι στη συμπλοκή.
Σύμφωνα με τον διοικητή του ΠΑΓΝΗ Γιώργο Χαλκιαδάκη, μία γυναίκα 52 ετών φέρει τραύμα στο χέρι, ενώ δύο άνδρες έχουν τραυματιστεί στα κάτω άκρα, χωρίς να κινδυνεύει η ζωή τους.
Οι οικογένειες μετέφεραν μόνες τους νεκρούς και τραυματίες, πριν φτάσουν οι Αρχές, με αποτέλεσμα να εξαφανιστεί μεγάλο μέρος του οπλισμού.
Από την πρώτη στιγμή, που έφτασε η αστυνομία μερίμνησε να μεταφερθούν τα μέλη των δύο οικογενειών σε διαφορετικά νοσοκομεία, ώστε να αποφευχθούν νέα επεισόδια.
Οι αστυνομικοί συνεχίζουν τις έρευνες «πόρτα πόρτα», ελέγχοντας σπίτια και πιθανά σημεία διαφυγής στο φαράγγι κοντά στο χωριό.
Σήμερα η κηδεία του 35χρονου – Βουβό χωριό
Σήμερα αναμένεται να γίνει η κηδεία του 39χρονου Φ.Κ., πατέρα πέντε παιδιών, που έπεσε νεκρός από τα πυρά.
Το Σάββατο το βράδυ, σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα, τελέστηκαν οι βαπτίσεις τριών από τα παιδιά του, όπως επιβάλλει το τοπικό έθιμο, ώστε ο πατέρας να οδηγηθεί «καθαρός» στην τελευταία του κατοικία.
Με απόφαση του Δήμου Φαιστού, τα σχολεία στα Βορίζια και στη Ζαχάρω θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα και την Τρίτη, για προληπτικούς λόγους και μέχρι να εκτονωθεί η ένταση.
Φόβοι για τη συνέχεια
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. και κάτοικοι της περιοχής εκφράζουν φόβους για νέα αιματοχυσία, καθώς το μίσος ανάμεσα στις δύο οικογένειες παραμένει άσβεστο.
«Αυτές οι οικογένειες δεν μπορούν να συνυπάρξουν πια στο ίδιο χωριό», λένε αξιωματούχοι που γνωρίζουν καλά την τοπική κοινωνία.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε έμπειρος αστυνομικός:
«Παλιά υπήρχαν άνθρωποι με λόγο τιμής και μπέσα. Οι νέες γενιές έχουν άλλους κώδικες. Και με ευκολία καταπατούν και όρκους και τιμή».
«Το μίσος τους έχει ξεπεράσει κάθε όριο, και πιο πολύ φοβίζουν οι γυναίκες που μαυροντύθηκαν και ζητούν εκδίκηση».


