Με δραματικούς τόνους συνεχίστηκε τη Δευτέρα η δίκη του 43χρονου σκηνοθέτη και ηθοποιού που κατηγορείται για βιασμό και απόπειρα βιασμού, με τη κατάθεση της πρώην συντρόφου του να προκαλεί συγκίνηση και οργή στην αίθουσα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας.
Παρόντες στη δίκη ήταν ο Γιώργος Λάνθιμος και η Αριάν Λαμπέντ, που δήλωσαν πως βρίσκονται εκεί για να στηρίξουν τις γυναίκες που έχουν καταγγείλει τον κατηγορούμενο.
«Ήταν μέσα στο σπίτι μας, βίαζε την αδερφή μου»
Η μάρτυρας, γνωστή ηθοποιός με διεθνή καριέρα και πρώην σύντροφος του κατηγορούμενου, περιέγραψε τον εφιάλτη που βίωσε η αδερφή της — αλλά και η ίδια.
«Ο κατηγορούμενος ήταν άνθρωπος εμπιστοσύνης, ήταν μέσα στο σπίτι μας. Βίαζε την αδερφή μου και αυτός ήταν ο λόγος που εκείνη ήταν χάλια…» είπε με τρεμάμενη φωνή.
Η 33χρονη μάρτυρας κατέθεσε πως έμαθε για τις επιθέσεις πολύ αργότερα, όταν η αδερφή της βρήκε το κουράγιο να μιλήσει. «Ήμουν σε σοκ, πανικοβλήθηκα, ήταν πολλά τα περιστατικά», είπε.
Όπως αποκάλυψε, κάλεσε αμέσως τον κατηγορούμενο, ο οποίος δεν αρνήθηκε τις πράξεις του. «Μου έλεγε: “Ξέρεις πως είμαι, μου άρεσε το σώμα της, πώς κάνεις έτσι;” Δεν αρνήθηκε τίποτα, απλώς έκλαιγε», είπε χαρακτηριστικά.
«Με κακοποίησε κι εμένα»
Η ίδια, εμφανώς συγκλονισμένη, παραδέχθηκε ότι υπήρξε και η ίδια θύμα βιασμού από τον κατηγορούμενο όταν είχαν σχέση.
«Τον θεωρούσα μέντορα και δάσκαλο. Με υποχρέωνε να κάνουμε σεξ ενώ μου ζητούσε να λέω θεατρικό μονόλογο εκείνη την ώρα», είπε, περιγράφοντας πως στην αρχή νόμιζε ότι φταίει η ίδια.
«Την πρώτη φορά ένιωσα ότι μάλλον το προκάλεσα με κάποιον τρόπο. Τώρα ξέρω ότι ήταν βιασμός», πρόσθεσε.
Το ξέσπασμα για τη Δικαιοσύνη και το #MeToo
Η ηθοποιός εξήγησε ότι αποφάσισε να μιλήσει μετά το ξέσπασμα του κινήματος #MeToo, όταν άκουσε κι άλλες γυναίκες να περιγράφουν παρόμοιες εμπειρίες.
«Έμαθα για 10-15 κοπέλες που είχαν βιώσει κάτι παρόμοιο», είπε, επισημαίνοντας ότι πριν το 2021 δεν είχε βρει το θάρρος να καταγγείλει όσα είχε ζήσει.
Η πορεία της δίκης
Η υπόθεση αφορά καταγγελίες δύο γυναικών και απασχολεί τη Δικαιοσύνη από το 2021. Η ποινική δίωξη ασκήθηκε μετά από πολύμηνη προκαταρκτική εξέταση, ενώ η έφεση του κατηγορούμενου απορρίφθηκε.
Η δίκη θα συνεχιστεί στις 25 Νοεμβρίου, με καταθέσεις νέων μαρτύρων, ανάμεσά τους και η Αριάν Λαμπέντ, σύζυγος του Γιώργου Λάνθιμου.
Η υπόθεση παρακολουθείται στενά από τον καλλιτεχνικό κόσμο και θεωρείται κομβικό σημείο για τη λογοδοσία στον χώρο του Πολιτισμού.
