Από αύριο, Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2025, τα σχολεία στον Ζαρό επιστρέφουν στη δια ζώσης λειτουργία, καθώς το Δημοτικό και το Γυμνάσιο της περιοχής επαναλειτουργούν κανονικά. Αντίθετα, στα Βορίζια, τα μαθήματα θα συνεχιστούν εξ αποστάσεω, με τηλεκπαίδευση έως και την Παρασκευή, με τους μαθητές του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου να επιστρέφουν στις αίθουσες τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου.
Ομάδα παιδοψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία τη Δευτέρα
Την ερχόμενη Δευτέρα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, θα βρεθεί στα σχολεία των Βοριζίων και του Ζαρού ειδική ομάδα έμπειρων παιδοψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, με στόχο να στηρίξουν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
Η ομάδα θα αποτελείται από τέσσερις παιδοψυχολόγους από την Αθήνα και τέσσερις κοινωνικούς λειτουργούς του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης. Τον συντονισμό έχει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Μαρία Παπαδάκη, πρόεδρος του τμήματος, σε συνεργασία με τον Πρύτανη του ΕΛΜΕΠΑ, καθηγητή Νικόλαο Κατσαράκη.
Στήριξη και αίσθημα ασφάλειας στην εκπαιδευτική κοινότητα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, οι ειδικοί θα παρέχουν ψυχολογική πρώτη βοήθεια (Psychological First Aid), θα ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας της σχολικής κοινότητας και θα βοηθήσουν στη διασύνδεση με υπηρεσίες μακροχρόνιας ψυχολογικής φροντίδας, όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.
Η παρουσία της ομάδας εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο στήριξης των περιοχών, με έμφαση στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς που έχουν βιώσει δύσκολες καταστάσεις τις τελευταίες εβδομάδες.
Συντονισμός φορέων και τοπικών αρχών
Οι αποφάσεις για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων λήφθηκαν έπειτα από συνεννόηση του Υπουργείου Παιδείας με τα στελέχη της Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης και τον Δήμαρχο Φαιστού, Γρηγόρη Νικολιδάκη.
Νωρίτερα, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ηράκλειο Κρήτης, με τη συμμετοχή στελεχών και εκπροσώπων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (Α΄θμιας, Β΄θμιας, ΠΥΣΠΕ, ΚΕΔΑΣΥ), προκειμένου να καθοριστεί το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων και τα μέτρα στήριξης.
Οι μαθητές του Ζαρού επιστρέφουν αύριο κανονικά στα θρανία, ενώ εκείνοι των Βοριζίων θα συνεχίσουν μέχρι την Παρασκευή με τηλεκπαίδευση, πριν επανέλθουν στις αίθουσες τη Δευτέρα. Η παρουσία ειδικών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών τη νέα εβδομάδα αναμένεται να προσφέρει σημαντική ανακούφιση και στήριξη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, σε μια περίοδο που η τοπική κοινωνία χρειάζεται σταθερότητα και φροντίδα.
