Σε ισόβια κάθειρξη και επιπλέον 15 χρόνια φυλάκιση καταδικάστηκε από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Θεσσαλονίκης ο 62χρονος που σόκαρε το πανελλήνιο με τη φρικιαστική δολοφονία και κακοποίηση της κατάκοιτης μητέρας του, τον Ιούλιο του 2022 στο Ξηροχώρι.
Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για ανθρωποκτονία με πρόθεση, βιασμό, σωματική βλάβη σε βάρος αδύναμου προσώπου, ενδοοικογενειακή βία και γενετήσιες πράξεις μεταξύ συγγενών, χωρίς να του αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό.
Πρωτόδικα ο 62χρονος είχε καταδικαστεί σε ισόβια και 21 χρόνια κάθειρξη, ποινή που μειώθηκε ελαφρώς, αλλά η απόφαση παραμένει εξίσου καταδικαστική, καθώς επιστρέφει στη φυλακή χωρίς δυνατότητα αποφυλάκισης για πολλά χρόνια.
Το έγκλημα που πάγωσε τη Θεσσαλονίκη
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2022, όταν η αστυνομία βρήκε νεκρή την τυφλή και κατάκοιτη μητέρα του κατηγορουμένου μέσα στο σπίτι της. Ο δράστης τής είχε καταφέρει πολλαπλά χτυπήματα με γυάλινο μπουκάλι στο κεφάλι και την πάτησε στο στήθος, προτού τη στραγγαλίσει.
Η ιατροδικαστική εξέταση αποκάλυψε και ευρήματα σεξουαλικής κακοποίησης, γεγονός που οδήγησε στη δίωξη για βιασμό. Μετά το έγκλημα, ο 62χρονος προσπάθησε να θάψει τη σορό και αναζητούσε ιερέα από άλλο χωριό, αποφεύγοντας οποιαδήποτε επαφή με τις αρχές ή γραφείο τελετών.
Ο αδελφός του, που φέρεται να γνώριζε τι είχε συμβεί, δέχθηκε απειλές για να μην τον καταγγείλει.
«Ήμουν μεθυσμένος… την αγαπούσα»
Στην απολογία του ο 62χρονος ομολόγησε τη δολοφονία, αλλά αρνήθηκε τις κατηγορίες για βιασμό, λέγοντας πως «την αγαπούσα τη μητέρα μου, δεν την βίαζα». Ισχυρίστηκε ότι ήταν μεθυσμένος και δεν καταλάβαινε τι έκανε, ενώ πρόσθεσε πως η μητέρα του «ήταν απαιτητική και τον εξόργισε».
Το δικαστήριο απέρριψε ομόφωνα το αίτημά του για αναγνώριση ελαφρυντικού μειωμένου καταλογισμού λόγω κατανάλωσης αλκοόλ.
Ο πρόεδρος του δικαστηρίου χαρακτήρισε την πράξη του «απάνθρωπη, συστηματική και αδικαιολόγητη», σημειώνοντας ότι η ηλικιωμένη γυναίκα «υπέστη μαρτύρια από τον ίδιο της τον γιο».
