Στο «κόκκινο» βρίσκεται η αγροτική δυσαρέσκεια, με αγρότες, παραγωγούς και κτηνοτρόφους από όλη τη χώρα να ετοιμάζονται για πανελλαδική κινητοποίηση αύριο, Τρίτη 11 Νοεμβρίου, στο κέντρο της Αθήνας. Η απόφαση πάρθηκε από την Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών, που καλεί τα μέλη της σε μαζική συμμετοχή.
Οργή για ΟΠΕΚΕΠΕ και καθυστερήσεις στις πληρωμές
Οι αγρότες καταγγέλλουν μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των επιδοτήσεων, τεχνικά προβλήματα στο σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και αδιαφορία της πολιτείας απέναντι στις ζημιές που έχουν προκληθεί από την ευλογιά των αιγοπροβάτων, η οποία έχει αφανίσει σημαντικό μέρος του ζωικού κεφαλαίου σε πολλές περιοχές.
Πολλοί παραγωγοί κάνουν λόγο για «εξαφάνιση του εισοδήματος» και ζητούν άμεση αποζημίωση, ομαλοποίηση των πληρωμών και ουσιαστικά μέτρα στήριξης ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν μέσα σε ένα περιβάλλον αυξημένου κόστους παραγωγής και μειωμένων επιδοτήσεων.
Το ραντεβού στην Αθήνα
Η προσυγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 στην πλατεία Καραϊσκάκη, ενώ η κεντρική κινητοποίηση έχει οριστεί για τις 12:00 το μεσημέρι έξω από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Αχαρνών 2). Αγροτικά σωματεία και συνεταιρισμοί ετοιμάζονται να δώσουν δυναμικό «παρών», με πανό και τρακτέρ να κάνουν την εμφάνισή τους στην πρωτεύουσα.
Η θέση της κυβέρνησης
Την ίδια ώρα, το υπουργείο προωθεί νέο σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και τη διασφάλιση διαφάνειας στις πληρωμές. Ωστόσο, οι αγρότες παραμένουν επιφυλακτικοί, δηλώνοντας πως «οι εξαγγελίες δεν φτάνουν», όσο η πραγματικότητα στα χωράφια και στα μαντριά παραμένει αβέβαιη.
