Αγρότες και κτηνοτρόφοι από όλη τη χώρα συγκεντρώθηκαν σήμερα (11 Νοεμβρίου 2025) στο κέντρο της Αθήνας, διαμαρτυρόμενοι για την καθυστέρηση των αποζημιώσεων και τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στον πρωτογενή τομέα.
Η κινητοποίηση, που οργανώθηκε με πρωτοβουλία της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, ξεκίνησε το μεσημέρι έξω από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Τα αιτήματα των αγροτών και των κτηνοτρόφων
Οι συγκεντρωμένοι κρατούσαν πανό με συνθήματα ζητώντας την άμεση καταβολή των αποζημιώσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τη στήριξη της κτηνοτροφίας, η οποία βρίσκεται σε κρίση εξαιτίας της ευλογιάς των αιγοπροβάτων. Όπως τόνισαν εκπρόσωποι των συνεταιρισμών, η έλλειψη στήριξης απειλεί τη βιωσιμότητα χιλιάδων παραγωγών και οδηγεί πολλούς σε απόγνωση.




Πορεία προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ και κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο
Μετά το συλλαλητήριο έξω από το υπουργείο, ακολούθησε πορεία διαμαρτυρίας προς τα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκαλώντας κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα της Τροχαίας στο κέντρο της Αθήνας. Στη συνέχεια, ομάδα αγροτών επέστρεψε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, όπου αντιπροσωπεία τους παρέδωσε επίσημα τα αιτήματα των παραγωγών.
Παρών ο Νίκος Ανδρουλάκης
Το «παρών» στη συγκέντρωση έδωσε και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος εξέφρασε την υποστήριξή του στα αιτήματα των αγροτών. Ο κ. Ανδρουλάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση για αποτυχία στη διαχείριση του πρωτογενούς τομέα, τονίζοντας πως «η ελληνική περιφέρεια πεθαίνει» και πως «οι παραγωγοί αντιμετωπίζουν ζήτημα επιβίωσης».
Αναμένονται συναντήσεις με την κυβέρνηση
Αντιπροσωπεία των αγροτών αναμένεται να παραδώσει ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ζητώντας άμεσες και ουσιαστικές λύσεις για την ενίσχυση του αγροτικού κόσμου.
