Η Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025 φέρνει αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων, καθώς οι μαθητές θα προσέλθουν μόνο για τις εορταστικές εκδηλώσεις της επετείου του Πολυτεχνείου και θα αποχωρήσουν αμέσως μετά. Η ημέρα δεν περιλαμβάνει μαθήματα, ενώ στα ΑΕΙ αποτελεί επίσημη αργία.
Τι θα γίνει στα σχολεία τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στις 17 Νοεμβρίου τα σχολεία πραγματοποιούν ειδικές εκδηλώσεις για:
-
την επέτειο του Πολυτεχνείου,
-
τον αντιδικτατορικό αγώνα,
-
την Εθνική Αντίσταση.
Μετά το πέρας των εκδηλώσεων, οι μαθητές αποχωρούν και μαθήματα δεν πραγματοποιούνται. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο για τυχόν συνεδριάσεις ή διοικητικό έργο.
Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017
Το Π.Δ. 79/2017 καθορίζει αναλυτικά τις αργίες, τις διακοπές και τις εορταστικές ημέρες στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.
Σύμφωνα με το άρθρο 3:
-
Οι εκδηλώσεις για την 17η Νοεμβρίου γίνονται την ίδια ημέρα, εκτός αν πέφτει Σάββατο ή Κυριακή, οπότε μεταφέρονται στην προηγούμενη Παρασκευή.
-
Δεν πραγματοποιούνται μαθήματα την ημέρα των εκδηλώσεων.
-
Μετά τον εορτασμό, οι μαθητές αποχωρούν.
-
Τα σχολεία μπορούν, εφόσον το αποφασίσουν, να πραγματοποιήσουν εκκλησιασμό ή άλλες παράλληλες δράσεις.
-
Οι σημαίες παραμένουν ανηρτημένες όπως προβλέπεται για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.
Τι ισχύει για τις παρελάσεις και τις τοπικές εορτές
Τα δημοτικά σχολεία συμμετέχουν στις τοπικές παρελάσεις και εκδηλώσεις που οργανώνουν οι δήμοι. Για τον ορισμό σημαιοφόρων και παραστατών ακολουθείται η διαδικασία κλήρωσης μεταξύ των μαθητών της ΣΤ’ τάξης.
Πώς λειτουργούν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια
Η ίδια πρακτική εφαρμόζεται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
Οι μαθητές προσέρχονται μόνο για τον εορτασμό και αποχωρούν αμέσως μετά, όπως προβλέπουν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας.
ΑΕΙ – Επίσημη αργία η 17η Νοεμβρίου
Για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τις Ανώτερες Σχολές η 17η Νοεμβρίου είναι επίσημη αργία. Τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά και δεν πραγματοποιούνται μαθήματα ή εξετάσεις.
Η Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025 είναι ουσιαστικά ημέρα σχολικών εκδηλώσεων και όχι μαθημάτων. Οι μαθητές προσέρχονται αποκλειστικά για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου και αποχωρούν αμέσως μετά, ενώ τα ΑΕΙ παραμένουν κλειστά λόγω επίσημης αργίας.
