Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των αγροτών: Στις 23 Νοεμβρίου οι τελικές αποφάσεις για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων

15
Νοέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε κλίμα έντονου αναβρασμού βρίσκονται οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της χώρας, καθώς οι συσκέψεις για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων συνεχίζονται σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Η τελική απόφαση για τη μορφή και την ένταση των δράσεων θα ληφθεί την 23η Νοεμβρίου, στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια Λάρισας, όπου θα συγκεντρωθούν εκπρόσωποι από όλους τους αγροτικούς συλλόγους.

Την ίδια ώρα, εξελίξεις υπάρχουν και στο μέτωπο των ερευνών για τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς ένας ακόμη εμπλεκόμενος κρίθηκε προφυλακιστέος, ανεβάζοντας τον αριθμό των προσωρινά κρατουμένων στους 14. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, φέρεται να λάμβανε ενισχύσεις χωρίς να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις, ενώ η ανάκριση συνεχίζεται με νέες κλήσεις σε απολογία τις επόμενες ημέρες.

Στους δρόμους οι αγρότες – Νέα μπλόκα και διαμαρτυρίες

Σε αρκετές περιοχές της χώρας ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες κινητοποιήσεις:

  • Στη Βέροια, γεωργοί και κτηνοτρόφοι πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία, ζητώντας λύσεις στο υψηλό κόστος παραγωγής, στη μεγάλη καθυστέρηση των ενισχύσεων, στις χαμηλές τιμές των προϊόντων και στην εξάπλωση της ευλογιάς. Παρέδωσαν ψήφισμα στην Αντιπεριφέρεια και στη συνέχεια κινήθηκαν προς τα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ.

  • Στην Αχαΐα, αγρότες συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του ΕΛΓΑ, ζητώντας επιτάχυνση των αποζημιώσεων.

  • Στην Αγιά, όπου ξεκίνησαν παραδοσιακά και φέτος οι πρώτες αντιδράσεις, οι παραγωγοί βγήκαν με τρακτέρ στους δρόμους, διεκδικώντας –όπως λένε– το αυτονόητο: την επιβίωση και τη δυνατότητα να μείνουν στη γη τους.

Τα βασικά αιτήματα – Το κόστος, οι καθυστερήσεις και ο ΕΛΓΑ

Κεντρικό ζήτημα παραμένει το υψηλό κόστος παραγωγής και η ανάγκη αναπλήρωσης χαμένου εισοδήματος, ενώ οι αγρότες επισημαίνουν:

  • Τις μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων.

  • Το μέτρο 23 των 176 εκατ. ευρώ, από ευρωπαϊκούς πόρους, που –όπως λένε– έπρεπε ήδη να έχει δοθεί.

  • Τις πληρωμές μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, που παραμένουν «παγωμένες» λόγω των γνωστών προβλημάτων.

  • Το αίτημα για επιτάχυνση των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αγιά: τα κεράσια υπέστησαν ζημιές από τον παγετό Απριλίου-Μαΐου, αλλά οι αποζημιώσεις δεν έχουν ακόμη εκταμιευθεί.

Ζητούν επίσης αποζημιώσεις στο πραγματικό ύψος της ζημιάς και αυστηροποίηση του ελεγκτικού πλαισίου για όσους παρανομούν.

Οι δηλώσεις της κυβέρνησης

Ο υπουργός Κώστας Τσιάρας αναφέρει ότι η δέσμη στήριξης των κτηνοτρόφων «δεν έχει ολοκληρωθεί», αφήνοντας ανοιχτό παράθυρο για νέα μέτρα και πιθανές νομοθετικές παρεμβάσεις.

Όσον αφορά τις καθυστερήσεις στις ενισχύσεις, υπογράμμισε ότι οφείλονται στις διασταυρώσεις και στους ελέγχους, σημειώνοντας ότι η μεταρρύθμιση του ΟΠΕΚΕΠΕ «πρέπει να είναι εθνική προτεραιότητα».

Την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται πανθεσσαλική συγκέντρωση στα Φάρσαλα, ενώ στις 23 Νοεμβρίου οι αγροτικοί σύλλογοι από όλη τη χώρα θα αποφασίσουν στη Νίκαια το επόμενο βήμα, το οποίο όπως εκτιμάται–μπορεί να περιλαμβάνει νέα μπλόκα και δυναμικότερες κινητοποιήσεις, εφόσον δεν υπάρξουν άμεσα λύσεις στα αιτήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Φωτιά στο Αίγυπτος–Ιράν – Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες Pride στο γήπεδο

Μια απόφαση που αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις και…

ΑΑΔΕ: 1.500 πολίτες εξυπηρετήθηκαν τις πρώτες 15 ημέρες του myPoint Κεραμεικού

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια του myPoint Κεραμεικού, σηματοδοτώντας τον…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ