Η περιπέτεια του 15μηνών Θανασάκη που συγκίνησε όλη την Ελλάδα φαίνεται πως έχει πλέον μια βαθιά ανθρώπινη νότα αισιοδοξίας. Το μωρό που υπέστη σοβαρά εγκαύματα από καυτό λάδι σε χωριό της Καρδίτσας παρουσίασε εντυπωσιακή βελτίωση, με τους γονείς του να μιλούν για «ένα μικρό θαύμα», ευχαριστώντας με συγκίνηση όλους όσοι συνέβαλαν στην ανάρρωσή του.
Το ατύχημα που πάγωσε μια ολόκληρη οικογένεια
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 25 Οκτωβρίου, όταν λίγα μόλις δευτερόλεπτα ήταν αρκετά για να αναποδογυρίσει το τηγάνι από την κουζίνα και το καυτό λάδι να πέσει πάνω στο παιδί. Το βρέφος υπέστη εγκαύματα στο 15% του σώματός του και μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο της Καρδίτσας, ενώ η σοβαρότητα της κατάστασης οδήγησε άμεσα στη μεταφορά του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.
Η μάχη των γιατρών και η κρίσιμη ανακοπή
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του, ο μικρός Θανασάκης υπέστη και καρδιακή ανακοπή, όμως οι γιατροί κατάφεραν να τον επαναφέρουν, συνεχίζοντας τη μάχη για να σταθεροποιήσουν την κατάσταση του οργανισμού του. Ο δρόμος της ανάρρωσης υπήρξε δύσκολος και απαιτητικός, με συνεχείς ιατρικές παρεμβάσεις και στενή παρακολούθηση.
«Μας δώσατε ξανά το χαμόγελο του παιδιού μας»
Σε συγκινητική ευχαριστήρια επιστολή, η οικογένεια του μικρού εξέφρασε δημόσια την ευγνωμοσύνη της προς γιατρούς, υγειονομικό προσωπικό και όλους όσοι βοήθησαν στην προσπάθεια να σωθεί το παιδί.
Οι γονείς αναφέρουν μεταξύ άλλων:
«Σήμερα βλέπουμε ξανά το χαμόγελο του γιου μας. Δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας σε όλους εσάς που σταθήκατε φύλακες-άγγελοι στο πλευρό του».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας, στο Πανεπιστημιακό Λάρισας, στο ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, στον Υπουργό Κώστα Τσιάρα, αλλά και στην ομάδα της ΜΕΘ Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Liibeck της Γερμανίας, όπου το παιδί παρέμεινε για εξειδικευμένη φροντίδα.
Η ευχαριστήρια επιστολή της οικογένειας:
«Δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας σε όλους εσάς. Σας ευχαριστούμε ειλικρινά, μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας, γιατί ήσασταν και είστε εκεί — φύλακες άγγελοι του μωρού μας, Θανασάκη.
Από την πρώτη στιγμή που μιλήσαμε, με την τεράστια υποστήριξη και τον αστείρευτο συντονισμό σας, καταφέρατε το θαύμα: σήμερα βλέπουμε ξανά το χαμόγελο του γιου μας στα χείλη του.
Ευχαριστούμε το Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, καθώς και τον Υπουργό και Βουλευτή του τόπου μας, Κώστα Τσιάρα, για το αμέριστο ενδιαφέρον τους. Έκανε το παιδί μας παιδί του και δεν μας άφησε ούτε στιγμή.
Ευχαριστούμε επίσης τον Διοικητή του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, κ. Νίκο Χαραλάμπους, που ήταν δίπλα μας από την πρώτη στιγμή, και όλους τους γιατρούς και διασώστες αεροδιακομιδής.
Η μεγαλύτερη υποστήριξη όμως προήλθε από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Liibeck της Γερμανίας, εκεί όπου έγινε η εισαγωγή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του καθηγητή «Αγλαΐα Κυριακού», όπου μαζί με τη συντονίστρια της ΜΕΘ, Αριστούλα Πατσαρού, παιδίατρο – εντατικολόγο, μας στάθηκαν όχι μόνο ως επιστήμονες, αλλά και ως άνθρωποι — ακόμη και στον τρόπο διαμονής μας δίπλα στο παιδί.
Χρειαστήκαμε ένα χέρι βοήθειας και μας δώσατε δύο, προσφέροντάς μας ξανά το χαμόγελο του Θανάση μας.
Οικογένεια,
Φωτσή Παναγιώτη & Ηλιάνα Νάκου»
Το θαύμα ενός παιδιού – και η δύναμη της συλλογικής προσπάθειας
Ο μικρός Θανασάκης εξακολουθεί να παρακολουθείται στενά, ωστόσο η εικόνα που παρουσιάζει πλέον γεμίζει ελπίδα για μια ολοκληρωμένη ανάρρωση. Η περίπτωση αυτή δεν είναι απλώς μια ιστορία ενός ατυχήματος, αλλά μια ζωντανή απόδειξη της σημασίας της άμεσης ιατρικής επέμβασης, της συνεργασίας μεταξύ υγειονομικών δομών και της δύναμης των ανθρώπων που δεν εγκατέλειψαν ούτε στιγμή τη μάχη.
Το χαμόγελο που επέστρεψε στο πρόσωπο του 15μηνών Θανασάκη γίνεται σύμβολο ελπίδας. Δείχνει πως πίσω από κάθε δύσκολη στιγμή, μπορεί να υπάρχει ένα θαύμα που γεννιέται από την επιστήμη, τη συνεργασία και την ανθρώπινη ψυχή.
