Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ ένα ζευγάρι από τη Βόρεια Ελλάδα, μετά την κατανάλωση άγριων μανιταριών που αποδείχθηκαν τοξικά. Ο 65χρονος άνδρας και η 55χρονη γυναίκα έχουν διαγνωστεί με οξεία ηπατική ανεπάρκεια, με τους γιατρούς να δίνουν πραγματική μάχη με τον χρόνο.
Σοβαρή επιδείνωση μετά από κατανάλωση άγριων μανιταριών
Το ζευγάρι συμμετείχε σε εκδήλωση συλλογής και δοκιμής άγριων μανιταριών στη Βόρεια Ελλάδα. Λίγες ώρες μετά το γεύμα, εμφάνισαν έντονα συμπτώματα δηλητηρίασης και μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στο ΑΧΕΠΑ. Οι εξετάσεις έδειξαν οξεία ηπατική ανεπάρκεια, μια κατάσταση που εξελίσσεται ραγδαία και απειλεί άμεσα τη ζωή των ασθενών.
Αγώνας δρόμου για να βρεθούν μοσχεύματα
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για ζευγάρι ηλικίας περίπου 50 με 60 ετών, ενώ έχει κινητοποιηθεί ο ΕΟΔ για μοσχεύματα.
Έχουν επικοινωνήσει με το Ιπποκράτειο και το Λαϊκό για να βρεθούν μοσχεύματα, ενώ έχει γίνει ήδη αίτημα και προς την Ιταλία, σε περίπτωση που δε βρεθούν στην Ελλάδα.
Το ζευγάρι είχε μεταφερθεί εσπευσμένα στο νοσοκομείο της Έδεσσας, έχοντας καταναλώσει μανιτάρια, που συλλέχθηκαν από το βουνό και ύστερα από την επιδείνωση της υγείας τους διακομίσθηκαν χθες στο ΑΧΕΠΑ.
Τοξικά μανιτάρια: Ο κίνδυνος που αγνοούν πολλοί
Οι υγειονομικές αρχές υπενθυμίζουν ότι αρκετά άγρια μανιτάρια μοιάζουν οπτικά με βρώσιμα είδη, αλλά είναι άκρως τοξικά. Ακόμη και μια μικρή ποσότητα μπορεί να προκαλέσει θανατηφόρα ηπατική βλάβη, αν δεν υπάρξει άμεση ιατρική αντιμετώπιση.
Η κατάσταση του ζευγαριού παραμένει κρίσιμη, ενώ οι γιατροί προχωρούν στις διαδικασίες διακομιδής τους στο εξωτερικό για να πραγματοποιηθεί η μεταμόσχευση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Προειδοποιήσεις των αρχών
Οι υγειονομικές αρχές κρούουν για μία ακόμη φορά τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την κατανάλωση άγριων μανιταριών χωρίς εξειδικευμένη γνώση.
Πολλά είδη είναι θανατηφόρα και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή, μη αναστρέψιμη ηπατική βλάβη.
