Η υπόθεση που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη έφτασε στην κορύφωσή της στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, όπου η μητέρα του 20χρονου Άγγελου λύγισε την αίθουσα με την κραυγή της προς τον οδηγό που οδήγησε τον γιο της στον θάνατο. Ο κατηγορούμενος, μεθυσμένος, με «πειραγμένο» αυτοκίνητο και ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, καταδικάστηκε σε 12 χρόνια κάθειρξη για το θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2022.
Θανατηφόρο τροχαίο σε επαρχιακό δρόμο
Το τροχαίο συνέβη τα ξημερώματα της 6ης Ιανουαρίου 2022, όταν ο 31χρονος οδηγός, μετά από νυχτερινή έξοδο, κινήθηκε με υπερβολική ταχύτητα σε επαρχιακό δρόμο, έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ.
Το αυτοκίνητο, όπως κατέθεσαν τεχνικοί πραγματογνώμονες, ήταν τεχνικά ανασφαλές:
• είχε υποστεί μετατροπές για αύξηση ιπποδύναμης
• έφερε φθαρμένα ελαστικά
• δεν πληρούσε βασικές προδιαγραφές ασφάλειας
Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο, το όχημα βγήκε από το οδόστρωμα και ανετράπη σε χωράφι, κάνοντας αλλεπάλληλες τούμπες.
Ο 20χρονος Άγγελος σκοτώθηκε επιτόπου
Μέσα στο αυτοκίνητο επέβαιναν ο 20χρονος Άγγελος και ένας 21χρονος φίλος τους.
Ο Άγγελος τραυματίστηκε θανάσιμα, ενώ ο οδηγός και ο άλλος επιβάτης νοσηλεύθηκαν με τραύματα.
Η οικογένεια του νεαρού βυθίστηκε στο πένθος, ζητώντας δικαίωση εδώ και τρία χρόνια.
Η απολογία του οδηγού και η φράση που εξόργισε
Στην απολογία του ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως δεν θυμάται τίποτα από τη διαδρομή:
«Δεν θυμάμαι τίποτα… Μπορεί να βγήκε κάποιο ζώο στο δρόμο», ανέφερε, παραδεχόμενος μόνο ότι είχε πιει.
Ζήτησε συγγνώμη από την οικογένεια, όμως εκείνη τη στιγμή η μητέρα του 20χρονου σηκώθηκε και, με τρεμάμενη φωνή, φώναξε:
«Εσύ τον σκότωσες!»
Η αίθουσα πάγωσε. Η γυναίκα στη συνέχεια τον κάλεσε να πει επιτέλους «την αλήθεια» για να αναπαυθεί η ψυχή του παιδιού της.
Η απόφαση – 12 χρόνια κάθειρξη
Το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον 31χρονο και τον καταδίκασε σε 12ετή κάθειρξη για:
• επικίνδυνη οδήγηση
• οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
• ανθρωποκτονία από συγκλίνουσες πράξεις
Η ποινή είναι από τις βαρύτερες που έχουν επιβληθεί για τέτοια υπόθεση τα τελευταία χρόνια.
«Δεν είναι αμέλεια – είναι συμπεριφορά που σκοτώνει»
Ο δικηγόρος της οικογένειας, Κώστας Παρηγόρης, δήλωσε μετά την απόφαση:
«Η επικίνδυνη, αντικοινωνική οδήγηση δεν είναι “νεανική απερισκεψία”. Είναι συμπεριφορά που σκοτώνει. Και η κοινωνία δεν μπορεί να την ανεχτεί».
Η οικογένεια θεωρεί ότι η απόφαση αποτελεί δικαίωση, έστω και αργά, για τον χαμό του παιδιού τους.
