Ένταση και αναστάτωση επικρατούν στο Λουτράκι, μετά την καταγγελία 55χρονης δασκάλας σε βάρος 6χρονου μαθητή της για «απρεπές άγγιγμα» μέσα στην τάξη.
Οι γονείς του παιδιού αντέδρασαν έντονα, κατέθεσαν αναφορά κατά της εκπαιδευτικού και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διέταξε ΕΔΕ, σε μια υπόθεση που έχει διχάσει γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η καταγγελία της δασκάλας
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η 55χρονη εκπαιδευτικός σε τηλεοπτικό σταθμό, το περιστατικό σημειώθηκε την ώρα που ο μικρός πήγε να της δείξει μια ζωγραφιά.
«Το παιδάκι όχι απλώς με άγγιξε, με άγγιξε περισσότερο από το κανονικό… μου άγγιξε το στήθος όλο», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως υποστηρίζει, κινήθηκε για να «προστατευτεί» και να «προστατευτεί και το παιδί».
«Δεν καταλαβαίνουνε… Το έκανα για να το προσέξουν, να μην ξανασυμβεί κάτι κακό», τόνισε.
Η δασκάλα εξήγησε ότι ενημέρωσε πρώτα τον διευθυντή, αλλά, όπως λέει, ένιωσε πως το σχολείο «δεν έδωσε τη δέουσα σημασία», με αποτέλεσμα να μεταβεί η ίδια στο αστυνομικό τμήμα.
Η αντίδραση του σχολείου
Ο διευθυντής και εκπαιδευτικοί φέρονται να προσπάθησαν να την ηρεμήσουν, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του παιδιού. Ωστόσο, η δασκάλα ήταν ανυποχώρητη και προχώρησε σε επίσημη καταγραφή του περιστατικού στην αστυνομία.
Από εκεί, οι αστυνομικοί ενημέρωσαν τους γονείς, οι οποίοι υπέβαλαν αναφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Κορινθίας και στη συνέχεια καταγγελία εναντίον της δασκάλας.
Όπως προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις, η υπηρεσία διέταξε διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης.
Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, η εκπαιδευτικός θα αποσπαστεί προσωρινά σε άλλα σχολεία της περιοχής.
Μετά την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής έρευνας, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα καλέσει σε απολογία την 55χρονη εκπαιδευτικό.
Οι δηλώσεις της 55χρονης
Η ίδια επιμένει ότι ουδέποτε επικοινώνησε με τους γονείς, αλλά απευθύνθηκε μόνο στους συναδέλφους της και στον διευθυντή.
Αναφέρει επίσης ότι η μητέρα του παιδιού την προσέγγισε αργότερα και της μίλησε «άσχημα για 10 λεπτά», όπως λέει.
«Ένα παιδί 6 χρονών πιστεύω ότι καταλαβαίνει», σημείωσε, προκαλώντας νέες αντιδράσεις.
«Τα παιδιά τα αγαπάμε όλα, αλλά πρέπει να τα προστατεύουν οι γονείς, να βάζουν όρια».
«Νομίζω ότι το καταλαβαίνετε κι εσείς. Δεν είμαστε μωρά παιδιά τώρα. Ένα παιδί 6 χρονών πιστεύω ότι καταλαβαίνει. Δεν είναι ένα μωρό ενός έτους που δεν καταλαβαίνει. Εκεί είναι το θέμα. Για σκεφτείτε κι εσείς… 6 χρονών θα τα κάνατε αυτά σε έναν εκπαιδευτικό; Εγώ δεν τολμούσα.
Ήμουν τόσο ντροπαλή που δεν τολμούσα να κουνηθώ. Δηλαδή κάτσε, έξι χρονών παιδί θα κάνει αυτό το πράγμα στην εκπαιδευτικό; Πραγματικά είναι πολύ καλό παιδί και το αγαπώ. Αλλά ρε παιδιά και λίγο σεβασμός. Σήμερα η εποχή έχει ξεφύγει σε όλα», είπε η δασκάλα.
Η θέση των γονιών
Ο πατέρας του 6χρονου δηλώνει ότι η οικογένεια είναι «σοκαρισμένη».
«Ήταν ένα εντελώς αθώο άγγιγμα. Μιλάμε για ένα 6χρονο παιδί», είπε, τονίζοντας πως αντέδρασαν με τα προβλεπόμενα και χωρίς υπερβολές.
Θέλησε επίσης να κρατήσει χαμηλούς τόνους:
«Να πάνε τα πράγματα όσο πιο ήρεμα γίνεται. Αυτό για το παιδί. Δεν χρειάζονται εντάσεις».
Σε ερώτηση για μαρτυρία που αναφέρει ότι η δασκάλα αποκάλεσε το παιδί «μελλοντικό βιαστή», ο πατέρας απάντησε πως «δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο» και δεν επιθυμεί να «ασχοληθεί με σχόλια».
-Πώς το σχολιάζετε όμως;
-Είναι δυνατόν τώρα να ασχοληθούμε με τέτοια σχόλια;
Το περιστατικό που άναψε τη φωτιά
Η δασκάλα περιέγραψε ξανά το συμβάν:
«Μου λέει “κυρία, να σας δείξω τη ζωγραφιά;” Έρχεται και έγινε το περιστατικό… Δεν μπορούσα να το αφήσω έτσι».
Το συγκεκριμένο σημείο της υπόθεσης, η ερμηνεία της κίνησης του παιδιού και η αντίδραση της δασκάλας, είναι αυτό που έχει δημιουργήσει τον μεγαλύτερο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία.
Η υπόθεση στο Λουτράκι έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για τα όρια, τους ρόλους και τον τρόπο που διαχειρίζονται τα σχολεία περιστατικά με μικρά παιδιά.
Με την έρευνα να βρίσκεται σε εξέλιξη και τις δύο πλευρές να περιμένουν τα επίσημα πορίσματα, το ζητούμενο τώρα είναι η ψύχραιμη αντιμετώπιση και η προστασία όλων των εμπλεκομένων κυρίως του ανήλικου παιδιού.
