Με 600 νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης στα λεωφορεία της ΟΣΥ ενισχύεται η επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και η παρακολούθηση της κυκλοφορίας, με στόχο τα πιο γρήγορα δρομολόγια, την οδική ασφάλεια και τη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων επιβατών. Το σύστημα λειτουργεί ήδη πιλοτικά, αποδίδει και τώρα επεκτείνεται δυναμικά.
Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα
Οι κάμερες ΑΙ θα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο παραβάσεις όπως:
• παράνομη κίνηση στις λεωφορειολωρίδες
• παράνομη στάθμευση
• παραβίαση σηματοδότη
• εμπόδια και προβλήματα στο οδικό δίκτυο
Το σύστημα θα αποθηκεύει και θα αναλύει τα δεδομένα αυτόματα, αποστέλλοντας τις κλήσεις απευθείας στη θυρίδα του πολίτη, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, εξασφαλίζοντας ακρίβεια και διαφάνεια.
Θωρακισμένο με τεχνολογία αιχμής
Οι κάμερες υψηλής ανάλυσης λειτουργούν ημέρα και νύχτα, ενώ το σύστημα υποστηρίζεται από:
• αισθητήρες IoT
• αλγόριθμους μηχανικής όρασης
• cloud πλατφόρμα με χάρτες, στατιστικά και ειδοποιήσεις
Οι αλγόριθμοι έχουν εκπαιδευτεί σε πραγματικές συνθήκες, αναγνωρίζοντας είδη οχημάτων, ταχύτητες, συμφόρηση αλλά και φθορές στο οδόστρωμα.
Γιατί μπαίνουν οι κάμερες
Όπως τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, το μέτρο εφαρμόζεται:
• όχι για να “γραφτούν” περισσότεροι οδηγοί,
• αλλά για να λειτουργεί σωστά ένα δίκτυο που μετακινεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.
«Όσο προστατεύονται οι λεωφορειολωρίδες από παράνομη χρήση, τόσο πιο γρήγορα κινούνται τα λεωφορεία – και αυτό το νιώθει άμεσα ο πολίτης», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Τι αλλάζει στην καθημερινότητα
Το νέο σύστημα θα προσφέρει:
• πιο γρήγορα και συνεπή δρομολόγια
• λιγότερες καθυστερήσεις
• καλύτερη διαχείριση κυκλοφορίας
• ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
• δυνατότητα άμεσης χαρτογράφησης προβλημάτων στο οδικό δίκτυο
Τα δεδομένα θα απεικονίζονται ακόμη και με «θερμικούς χάρτες» για να εντοπίζονται σημεία συμφόρησης ή φθορές.
Νόμιμο, ασφαλές, με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα
Η ΟΣΥ εφαρμόζει πλήρη συμμόρφωση με το GDPR, ενώ η χρήση των καμερών επιτρέπεται από το άρθρο 107 του νέου ΚΟΚ, το οποίο προβλέπει ξεκάθαρη σήμανση και ενημέρωση των πολιτών.
Το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικά ως «καταγραφικό μέσο» – όχι ως μηχανισμός παρακολούθησης.
Η επέκταση των καμερών ΑΙ στα λεωφορεία σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα προς σύγχρονες, ασφαλείς και γρηγορότερες μετακινήσεις στην Αττική. Με τεχνολογία που δουλεύει εξίσου υπέρ των οδηγών, του στόλου και των επιβατών, διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας που κάνει την καθημερινή μετακίνηση πιο αξιόπιστη και τελικά πιο ανθρώπινη.
