Με αγώνα δρόμου για την ζωή του ζευγαριού, οι υγειονομικές αρχές ολοκλήρωσαν μέσα σε λίγες ώρες τη διακομιδή, από την Πέλλα που υπέστη οξεία ηπατική ανεπάρκεια μετά την κατανάλωση δηλητηριωδών μανιταριών. στην Ιταλία.
Οι δύο ασθενείς μεταφέρθηκαν αεροπορικώς σε Μεταμοσχευτικά Κέντρα της Ιταλίας, σε μια συντονισμένη αποστολή που χαρακτηρίστηκε κρίσιμη για τη ζωή τους.
Συνοδεία των Ιπτάμενων Ιατρών των Αερομεταφορών του ΕΚΑΒ μεταφέρθηκαν αργά χθες το βράδυ στην Αθήνα με C- 130, προκειμένου να διακομιστούν κατόπιν σε νοσοκομεία της Ιταλίας για επείγουσα μεταμόσχευση, οι δύο ασθενείς που έχουν υποστεί οξεία ηπατική ανεπάρκεια από κατανάλωση δηλητηριωδών μανιταριών.
Το περιστατικό έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία, καθώς το ζευγάρι, ηλικίας 65 και 55 ετών, κατέρρευσε λίγες ώρες μετά τη κατανάλωση άγριων μανιταριών, παρουσιάζοντας ραγδαία επιδείνωση της ηπατικής λειτουργίας. Νοσηλευόμενοι αρχικά στο νοσοκομείο Έδεσσας και κατόπιν στο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι η κατάσταση ήταν εξαιρετικά κρίσιμη και απαιτούσε άμεση μεταμόσχευση ήπατος.
Πώς στήθηκε η αεροδιακομιδή
Αργά το βράδυ της Παρασκευής, το ζευγάρι μεταφέρθηκε με ασθενοφόρα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου τους παρέλαβε ομάδα Ιπτάμενων Ιατρών του ΕΚΑΒ. Με στρατιωτικό αεροσκάφος C-130 μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και από εκεί επιβιβάστηκαν σε πτήσεις προς δύο διαφορετικά μεταμοσχευτικά κέντρα: στη Ρώμη και στην Πίζα.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ταχύτητα της επιχείρησης ήταν κρίσιμος παράγοντας για την επιβίωση των ασθενών, καθώς η οξεία ηπατική ανεπάρκεια εξελίσσεται ραγδαία και απαιτεί άμεσα μοσχεύματα.
Η ανακοίνωση του υφυπουργού Υγείας
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους επιβεβαίωσε την πλήρη κινητοποίηση του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων και του ΕΚΑΒ:
«Μέσα σε λίγες ώρες οργανώθηκε η επείγουσα μεταφορά δύο συμπολιτών μας που δηλητηριάστηκαν από μανιτάρια, διασφαλίζοντας την ταχύτερη πρόσβαση σε μεταμόσχευση ήπατος. Ευχαριστώ θερμά όλους τους επαγγελματίες που συνέβαλαν σε αυτή την κρίσιμη αποστολή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ιταλικά μεταμοσχευτικά κέντρα αποδέχθηκαν αμέσως τους δύο ασθενείς, καθώς η κατάστασή τους κρίθηκε εξαιρετικά επείγουσα.
Σοκ στην Πέλλα – Το χρονικό της δηλητηρίασης
Το ζευγάρι από τον Άγιο Αθανάσιο Πέλλας είχε συλλέξει και καταναλώσει άγρια μανιτάρια αγνοώντας ότι πρόκειται για επικίνδυνο είδος, πιθανότατα Αμανίτη Φαλοειδή, που ευθύνεται για τις περισσότερες θανατηφόρες δηλητηριάσεις στην Ευρώπη.
Λίγες ώρες αργότερα εμφάνισαν οξεία συμπτώματα, με ισχυρούς πόνους στην κοιλιά και κατάρρευση της ηπατικής λειτουργίας, οδηγώντας στην άμεση διακομιδή τους στο νοσοκομείο.
Σύμφωνα με τους γιατρούς, και οι δύο ασθενείς βρίσκονται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση και θα υποβληθούν σε μεταμόσχευση μόλις βρεθεί συμβατός δότης. Κάθε ώρα είναι καθοριστική για τη ζωή τους.
