Ένα σοβαρό περιστατικό τροφικής δηλητηρίασης καταγράφηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου ένας 22χρονος κατέληξε στο χειρουργείο μετά την κατανάλωση σούσι μολυσμένου με το παράσιτο «ανισάκις». Η υπόθεση, που αντιμετωπίστηκε στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, αποτελεί το πρώτο επίσημα καταγεγραμμένο κρούσμα ανισακίασης στην Ελλάδα.
Τα συμπτώματα που τον οδήγησαν στο νοσοκομείο
Ο νεαρός, που όπως δήλωσε στους γιατρούς κατανάλωνε συχνά σούσι, ένιωσε ξαφνικά έντονη αδιαθεσία λίγο μετά το γεύμα του. Τα συμπτώματα ήταν τόσο οξέα που οδηγήθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο.
Οι αρχικές ιατρικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο ακόμη και για πιθανή νεοπλασία, γεγονός που οδήγησε τους γιατρούς στην απόφαση να τον μεταφέρουν άμεσα στο χειρουργείο για διερεύνηση.
Τι διαπιστώθηκε στο χειρουργείο
Κατά τη διάρκεια της επέμβασης, οι γιατροί εντόπισαν ότι ο 22χρονος είχε μολυνθεί από το εντερικό παράσιτο «ανισάκις». Πρόκειται για έναν μικροσκοπικό νηματώδη οργανισμό που βρίσκεται σε ωμά ή ανεπαρκώς μαγειρεμένα ψάρια, ιδιαίτερα σε παρασκευές όπως το σούσι.
Η μόλυνση, γνωστή ως ανισακίαση, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά γαστρεντερικά συμπτώματα:
κοιλιακό άλγος,ναυτία,έμετο,διάρροια.
Σε αρκετές περιπτώσεις η κλινική εικόνα είναι τόσο έντονη, ώστε να απαιτείται χειρουργική επέμβαση.
Η κατάσταση της υγείας του
Μετά τη διάγνωση, οι γιατροί χορήγησαν στοχευμένη αγωγή και ο ασθενής πλέον νοσηλεύεται εκτός κινδύνου, σε σταθερή κατάσταση.
Γιατί το περιστατικό θεωρείται σημαντικό
Πρόκειται για το πρώτο επισήμως καταγεγραμμένο περιστατικό ανισακίασης στη χώρα, γεγονός που αναδεικνύει τον κίνδυνο από την κατανάλωση ωμών ψαριών όταν δεν έχουν υποστεί σωστή κατάψυξη και επεξεργασία.
Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι τα ψάρια που προορίζονται για κατανάλωση σε μορφή σούσι πρέπει να καταψύχονται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ώστε να εξουδετερωθούν πιθανά παράσιτα.
Το περιστατικό στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ως καμπανάκι κινδύνου για καταναλωτές και επιχειρήσεις εστίασης.
