Η πανελλαδική κινητοποίηση που κάνουν αγρότες και κτηνοτρόφοι εισέρχεται σε νέα φάση, καθώς στη γενική συνέλευση της Νίκαιας Λάρισας αποφασίστηκε η συνέχιση και ενίσχυση των μπλόκων σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου. Με το σύνθημα «Δεν κάνουμε βήμα πίσω», οι αγρότες δηλώνουν έτοιμοι να παραμείνουν στους δρόμους «μέχρι να δοθούν λύσεις».
Ενισχύεται το μπλόκο της Νίκαιας
Στο μπλόκο της Νίκαιας, όπου παραμένει κλειστή η Εθνική Οδός Αθηνών–Θεσσαλονίκης και στα δύο ρεύματα, φτάνουν συνεχώς νέα τρακτέρ και μηχανήματα από όλη τη Θεσσαλία. Οι Τροχαία έχει προχωρήσει σε εκτροπές κυκλοφορίας μέσω εναλλακτικών διαδρομών, ώστε να αποφευχθούν μεγάλα προβλήματα στη ροή των οχημάτων.
Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, οδηγοί ταξί αναμένεται να φτάσουν στη Νίκαια για να στηρίξουν τους αγρότες, ενώ την ίδια ημέρα στην κεντρική πλατεία της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση κτηνοτρόφων, που όπως δήλωσαν, θα χύσουν συμβολικά γάλα ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Μπλόκα σε όλη την Ελλάδα
Εκτός από τη Νίκαια, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 παραμένει αποκλεισμένος από τα τρακτέρ των αγροτών της Καρδίτσας, ενώ στο Πεδίο των Μαλγάρων οι αγρότες του Δήμου Δέλτα άνοιξαν προσωρινά το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, κρατώντας κλειστό το ρεύμα προς Αθήνα.
Στην Κομοτηνή και την Ξάνθη, αγρότες και κτηνοτρόφοι έχουν παρατάξει τρακτέρ στο 5ο χλμ. της Εθνικής Οδού, ενώ στα Ιωάννινα ο Αμπελουργικός και Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ζίτσας παραμένει στο μπλόκο του Καλπακίου, με το μήνυμα «Στον δρόμο αγωνιζόμαστε για την επιβίωσή μας».
Αντιπαράθεση με την κυβέρνηση
Οι αγρότες διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος παραγωγής, τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ και τις χαμηλές τιμές στα προϊόντα. Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τόνισε ότι «οι δρόμοι πρέπει να είναι και θα είναι ανοιχτοί – ο νόμος θα εφαρμοστεί».
Η κυβέρνηση επιμένει ότι εξετάζει λύσεις στα αιτήματα, ωστόσο τα μπλόκα παραμένουν, με τους αγρότες να δηλώνουν ότι «δεν πρόκειται να αποχωρήσουν χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις».
