Σε νέα 24ωρη παράταση προχωρούν οι οδηγοί ταξί στην Αττική, συνεχίζοντας την απεργιακή κινητοποίηση που είχε ξεκινήσει ως 48ωρη και πλέον επεκτείνεται μέχρι τις 6 το πρωί της Παρασκευής. Η απόφαση ελήφθη μετά τα επεισόδια έξω από το υπουργείο Μεταφορών, όπου σημειώθηκε ένταση με τα ΜΑΤ, γεγονός που – σύμφωνα με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής – αποτέλεσε καταλύτη για την κλιμάκωση των αντιδράσεων.
Τα αιτήματα των ταξιτζήδων
Οι ιδιοκτήτες ταξί θέτουν σειρά αιτημάτων προς την κυβέρνηση, ζητώντας:
Παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης έως το 2035, αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από πολυεθνικές εφαρμογές, μέτρα για την πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ., αύξηση χρονοχρέωσης και ελάχιστου μισθώματος, επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες, προώθηση των εκκρεμών ρυθμίσεων του ερανιστικού νομοσχεδίου, αναπροσαρμογή τιμολογίου και δικαιότερη φορολογική αντιμετώπιση.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ προαναγγέλλει ότι οι κινητοποιήσεις μπορεί να συνεχιστούν και μετά τις γιορτές, εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματα του κλάδου.
Ένταση έξω από το υπουργείο Μεταφορών
Νωρίτερα, σημειώθηκε επεισόδιο μικρής κλίμακας μεταξύ οδηγών ταξί και διμοιριών των ΜΑΤ έξω από το υπουργείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ταξιτζήδες πέταξαν καρέκλες προς τις αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες απάντησαν με χρήση χημικών.
Το ΣΑΤΑ κατήγγειλε «αστυνομική βία» εις βάρος εργαζομένων που, όπως αναφέρει, βρίσκονται σε κινητοποίηση για τα αυτονόητα δικαιώματά τους. Η ανακοίνωση του Συνδικάτου κάνει λόγο για «ωμή καταστολή» και στάση απαξίωσης από το υπουργείο.
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Στην αναλυτική ανακοίνωση που εξέδωσε, το ΣΑΤΑ καταγγέλλει τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών ως αναξιόπιστο, υποστηρίζοντας ότι δεν τήρησε τη δέσμευση για συνάντηση με τους εκπροσώπους του κλάδου. Παράλληλα, κάνει λόγο για καταπάτηση θεμελιωδών δικαιωμάτων λόγω της αστυνομικής παρέμβασης στη σημερινή διαμαρτυρία.
Το Συνδικάτο απευθύνει κάλεσμα για νέα συγκέντρωση την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, με τα οχήματα να παραταχθούν στη λεωφόρο Αθηνών στο ύψος της οδού Αντιγόνης. Ζητά επίσης την κατανόηση του κοινού, διαβεβαιώνοντας ότι για έκτακτα περιστατικά υγείας θα διατεθούν ειδικά οχήματα ασφαλείας μέσω των συνεταιρισμών ραδιοταξί.
Προειδοποίηση για συνέχιση των κινητοποιήσεων
Οι εκπρόσωποι των ταξί τονίζουν ότι ο αγώνας τους αφορά την προστασία του δημόσιου χαρακτήρα του κλάδου και υπογραμμίζουν ότι θα συνεχίσουν τις διεκδικήσεις μέχρι να υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις από την Πολιτεία. Με δεδομένη την παράταση της απεργίας, η ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό της Αττικής αναμένεται να συνεχιστεί και αύριο.
