Στο μπλόκο της Νίκαιας στη Λάρισα, οι αγρότες ανακοίνωσαν ότι σήμερα Δευτέρα, από τις 5 έως τις 7 το απόγευμα, θα κλείσουν συμβολικά και τις παρακαμπτηρίους οδούς.
Το μεσημέρι, στις 12, αναμένεται αποκλεισμός των παρακαμπτηρίων και στον Μπράλο από αγρότες της Φθιώτιδας, ενώ αντίστοιχη κινητοποίηση οργανώνουν και οι αγρότες των Χανίων με συμβολικό αποκλεισμό του αεροδρομίου.
Σε νέα φάση κλιμάκωσης περνούν οι κινητοποιήσεις των αγροτών σε όλη τη χώρα, καθώς τα μπλόκα επεκτείνονται σε παρακαμπτηρίους, λιμάνια και αεροδρόμια. Δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμείνουν στους δρόμους ακόμη και τις γιορτές, μέχρι να λάβουν δεσμεύσεις για τα αιτήματά τους.
Αγρότες έξω από το γραφείο του Τσιάρα στην Καρδίτσα
Λίγο πριν τις 12 περίπου 25 τρακτέρ και εκατοντάδες αγρότες βρέθηκαν στην Καρδίτσα με στόχο να αποκλείσουν την πρόσβαση στο γραφείο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστα Τσιάρα. Οι αγρότες, όμως, βρέθηκαν μπροστά σε φραγμούς από κλούβες των ΜΑΤ με αποτέλεσμα να υπάρξουν αντεγκλήσεις.
Κινητοποιήσεις σε Βόλο, Θεσσαλονίκη και σε κομβικά σημεία της χώρας
Την Τετάρτη το πρωί, οι αγρότες της Μαγνησίας θα μεταβούν στο λιμάνι του Βόλου για αποκλεισμό από ξηράς, ενώ οι αλιείς θα κλείσουν την πρόσβαση και από θάλασσα.
Στη Θεσσαλονίκη, στο μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια, οι αγρότες απομακρύνθηκαν από το σημείο όπου η αστυνομία έχει στήσει κλούβες, θέλοντας —όπως λένε— να δείξουν ότι δεν είναι τα τρακτέρ αυτά που κλείνουν τους δρόμους.
Τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα βρίσκονται σε δεκάδες σημεία σε όλη τη χώρα, με τους αγρότες να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν αν δεν υπάρξουν συγκεκριμένες κυβερνητικές κινήσεις. Στο μπλόκο της Νίκαιας προγραμματίζεται νέα γενική συνέλευση για την περαιτέρω κλιμάκωση.
Τα αιτήματα των αγροτών
Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων βρίσκονται η άμεση καταβολή των εκκρεμών ενισχύσεων και αποζημιώσεων και η θεσμοθέτηση εγγυημένων τιμών που θα καλύπτουν το πραγματικό κόστος παραγωγής. Ζητούν παράλληλα μείωση του κόστους με αφορολόγητο πετρέλαιο στην αντλία και πλαφόν 7 λεπτών στο αγροτικό ρεύμα, καθώς και πλήρη αναμόρφωση του κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να καλύπτονται στο 100% ζημιές σε παραγωγή και κεφάλαιο.
Μπλόκα σε τρία σημεία της Αθηνών-Λαμίας και μεγάλες καθυστερήσεις
Σε τρία σημεία της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας έχουν στηθεί μπλόκα, με την κίνηση να γίνεται μέσω συνεχών παρακάμψεων. Εκτός από το μπλόκο στον Μπράλο, στο 200ό χλμ, και εκείνο της Θήβας στο 90ό χλμ, από το μεσημέρι της Κυριακής έχει δημιουργηθεί νέο μπλόκο στον κόμβο του Κάστρου, στο 114ο χλμ, από αγρότες της Βοιωτίας.
Η κυκλοφορία διεξάγεται με μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς οι οδηγοί εκτρέπονται σε παρακαμπτήριους που αλλάζουν ανάλογα με τις αποφάσεις των αγροτών. Στον Μπράλο, η εκτροπή από Ανθήλη έως Μώλο γεμίζει συνεχώς από οχήματα, ενώ για όσους κινούνται από τον Ε65 προς Αθήνα οι εναλλακτικές διαδρομές είναι ακόμη πιο περιορισμένες.
Δύσκολες διαδρομές σε Κάστρο και Θήβα
Στο Κάστρο, όσοι κινούνται προς Αθήνα πρέπει να αφήσουν τον αυτοκινητόδρομο για περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το ρεύμα προς Λαμία. Ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις σημειώνονται στη Θήβα, όπου οι οδηγοί κινούνται μέσω Ριτσώνας και στη συνέχεια από τον Αλίαρτο, προτού επανέλθουν στην εθνική οδό. Η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω μετά το μπλόκο στο Κάστρο, όπου η πορεία συνεχίζεται αποκλειστικά μέσω παρακαμπτηρίων.
Ετοιμάζεται νέο μπλόκο στην Αταλάντη
Το σκηνικό αναμένεται να γίνει ακόμη πιο σύνθετο, καθώς οι αγρότες της Λοκρίδας ετοιμάζουν νέο μπλόκο στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στον κόμβο Αταλάντης. Τα τρακτέρ κινούνται προς το σημείο και έχουν προαναγγείλει κλείσιμο στις 3 το μεσημέρι, κάτι που θα αναγκάσει τους οδηγούς να κινηθούν από την παλαιά εθνική οδό μέχρι τη Λαμία.
Κλειστός ο δρόμος προς τον Ε65 και το παλιό δίκτυο Λαμίας–Θεσσαλίας
Στον Δομοκό, αγρότες και κτηνοτρόφοι κρατούν κλειστό το σημείο προς τον Ε65, αλλά και τμήματα του παλιού εθνικού δικτύου Λαμίας–Θεσσαλίας, δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες στις τοπικές μετακινήσεις.
Κλείνουν και οι παράδρομοι στον Μπράλο
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Λαμίας, Γιώργος Παλιούρας, ανακοίνωσε ότι σήμερα στις 12:00 θα πραγματοποιηθεί για μία ώρα σταδιακός αποκλεισμός όλων των παραδρόμων στον Μπράλο, με τους αγρότες να δηλώνουν πως «κόβουν τη χώρα στη μέση».
«Περικυκλωμένη» η Θεσσαλονίκη
Τέσσερα μπλόκα έχουν περικυκλώσει τη Θεσσαλονίκη. Στη Χαλκηδόνα, οι αγρότες απέκλεισαν για ώρες την Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης–Έδεσσας. Στα Μάλγαρα, το ρεύμα προς Αθήνα παραμένει κλειστό επ’ αόριστον, ενώ το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη ανοίγει και κλείνει. Στο Δερβένι έχουν παραταχθεί τρακτέρ από τον Λαγκαδά και στα Πράσινα Φανάρια η κυκλοφορία από αργά το βράδυ διεξάγεται κανονικά.
Μπλόκα και στην Εύβοια
Στην Εύβοια, αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι της βόρειας περιοχής έχουν στήσει δύο νέα μπλόκα, σε Κήρινθο και Ιστιαία, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για ακόμη ένα κοντά στη Χαλκίδα. Οι μετακινήσεις παραμένουν δύσκολες, με τους αγρότες να μιλούν για συνέχιση και ενίσχυση των δράσεών τους.
Αποκλεισμοί σε Αίγιο και Πατρών–Πύργου
Στην Αχαΐα, αγρότες και κτηνοτρόφοι έκλεισαν για λίγη ώρα την Παλαιά Εθνική Οδό στο Αίγιο, ενώ κινήθηκαν και στην Ολυμπία Οδό, την οποία απέκλεισαν συμβολικά για μία ώρα.
Άνοιξε για τα φορτηγά το τελωνείο στον Προμαχώνα
Από το απόγευμα της Κυριακής λειτουργεί ξανά η διέλευση στο τελωνείο Προμαχώνα, όπου επί ημέρες είχαν εγκλωβιστεί δεκάδες φορτηγά λόγω των μπλόκων. Οι αγρότες της περιοχής πάντως προαναγγέλλουν συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
