Στην κρίσιμη καμπή του αγροτικού αγώνα βρίσκονται οι κινητοποιήσεις, καθώς ξεκίνησε πριν από λίγο η πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών στη Νίκαια της Λάρισας, με όλα τα βλέμματα στραμμένα στις αποφάσεις που θα ληφθούν για τα μπλόκα και τη στάση που θα κρατήσουν απέναντι στο κάλεσμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για διάλογο.
Στη σύσκεψη συμμετέχουν εκπρόσωποι αγροτών, κτηνοτρόφων, αλιέων, μελισσοκόμων και παραγωγών από 51 μπλόκα σε ολόκληρη τη χώρα. Το κλίμα είναι ξεκάθαρο: οι αγρότες εμφανίζονται αποφασισμένοι να παραμείνουν στους δρόμους μέχρι να υπάρξουν σαφείς δεσμεύσεις και συγκεκριμένες ανακοινώσεις μέτρων πάνω στα αιτήματα επιβίωσης που θέτουν, προειδοποιώντας παράλληλα με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Την πρόσκληση του πρωθυπουργού για συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου την ερμηνεύουν ως κίνηση πίεσης των μπλόκων και όχι ως ουσιαστική αλλαγή στάσης.
«Για το τανγκό χρειάζονται δύο»
Το στίγμα της σύσκεψης έδωσε ο Σωκράτης Αλειφτήρας, από την Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας και μέλος της συντονιστικής επιτροπής του μπλόκου της Νίκαιας, τονίζοντας τη μαζικότητα και τη διάρκεια του αγώνα.
«Σήμερα συνεδριάζει η πανελλαδική επιτροπή των μπλόκων για να δούμε πώς θα συνεχίσουμε τον αγώνα επιβίωσης που δίνουμε εδώ και 14 ημέρες», ανέφερε, σημειώνοντας ότι στη διαδικασία συμμετέχουν εκπρόσωποι από περισσότερα από 50 μπλόκα και χιλιάδες αγρότες σε όλη τη χώρα.
Όπως ξεκαθάρισε, τα αιτήματα θα σταλούν εκ νέου στον πρωθυπουργό, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται για τοπικά ζητήματα αλλά για πανελλαδικά προβλήματα που αφορούν ολόκληρο τον πρωτογενή τομέα.
«Απαιτούμε να μας απαντήσει πάνω σε αυτά τα αιτήματα, ώστε να υπάρξει πρόσφορο έδαφος για διάλογο. Όπως λέει και η κυβέρνηση, το τανγκό θέλει δύο – και η συνάντηση θέλει δύο», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις και μέτρα δεν υπάρχει λόγος συνάντησης.
«Δεν πάμε στο Μαξίμου για τσάι»
Σε σαφώς πιο αιχμηρό τόνο κινήθηκε ο πρόεδρος των αλιέων Βόλου και Μαγνησίας, Παναγιώτης Περάκης, περιγράφοντας τη δραματική κατάσταση στον κλάδο, ειδικά στη Θεσσαλία.
«Εμείς σαν αλιείς, αν δεν δοθούν αυτά που ζητάμε, δεν καθόμαστε στο τραπέζι. Δεν έχουμε ανάγκη να πάμε στο Μέγαρο Μαξίμου ούτε για τσάι, ούτε για φιλίες, ούτε για δημόσιες σχέσεις», δήλωσε, ξεκαθαρίζοντας ότι ο διάλογος δεν μπορεί να γίνει χωρίς απαντήσεις στα συγκεκριμένα αιτήματα κάθε κλάδου.
«Είμαστε όλοι μία γροθιά»
Στη σύσκεψη συμμετέχουν και οι μελισσοκόμοι, με τον Αλέξανδρο Γιαννακόπουλο να τονίζει ότι ο κλάδος του αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πρωτογενούς παραγωγής.
«Είμαστε κι εμείς εδώ σήμερα για να παλέψουμε μαζί με τους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους και τους αλιείς», ανέφερε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο αγώνας μπορεί να αποδώσει καρπούς, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν.
«Αυτό που γίνεται σήμερα είναι χρέος. Είναι σπουδαίο και πιστεύω ότι θα το αναφέρουν οι ιστορικοί του μέλλοντος. Είμαστε όλοι σαν μία γροθιά», κατέληξε, στέλνοντας μήνυμα ενότητας από τη Νίκαια.
