Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους δηλώνουν οι αγρότες μετά το ομόφωνα «όχι» στην πρόσκληση του πρωθυπουργού για διάλογο.
Στην Πανελλαδική Σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στη Νίκαια Λάρισας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 57 μπλόκα σε όλη τη χώρα, ξεκαθαρίστηκε ότι χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις στα αιτήματά τους δεν πρόκειται να υπάρξει συνάντηση με την κυβέρνηση.
Το βασικό μήνυμα που βγαίνει από τη σύσκεψη της Νίκαιας είναι η διάθεση συνέχισης και σκλήρυνσης των κινητοποιήσεων. Οι αγρότες θεωρούν ότι η μέχρι τώρα στάση της κυβέρνησης δεν απαντά στην ουσία των προβλημάτων τους και ζητούν σαφείς δεσμεύσεις πριν καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου.
«Όχι» στη συνάντηση – Ναι στην κλιμάκωση
Σήμερα αναμένεται νέα συζήτηση για τον σχεδιασμό των δράσεων της εβδομάδας, με το κλίμα να παραμένει τεταμένο.
Αύριο συλλαλητήριο έξω από τα δικαστήρια της Λάρισας
Πρώτος σταθμός της κλιμάκωσης είναι το αυριανό συλλαλητήριο στα δικαστήρια της Λάρισας. Η κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί την ώρα που εκδικάζεται η υπόθεση των δύο αγροτών που είχαν συλληφθεί στα επεισόδια της πρώτης ημέρας του μπλόκου στη Νίκαια, με τους συναδέλφους τους να δηλώνουν ότι θα βρεθούν εκεί μαζικά.
Συμμετοχή στην απεργία της Τρίτης και αποκλεισμοί δρόμων
Παράλληλα, οι αγρότες έχουν ήδη καλέσει σε μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ την Τρίτη. Όπως τονίζουν, εκείνη την ημέρα αναμένεται και περαιτέρω σκλήρυνση των μπλόκων, με αποκλεισμούς παρακαμπτήριων και εθνικών οδών, σε έκταση που θα καθοριστεί τις επόμενες ώρες.
Στόχος, όπως λένε, είναι να αυξηθεί η πίεση προς την κυβέρνηση ώστε να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Αχαΐα: «Δεν κάνουμε πίσω»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι αγρότες της Αχαΐας. Δηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν, ενώ το μπλόκο στη Γλυφάδα αναμένεται να ενισχυθεί με νέα τρακτέρ από τα γύρω χωριά.
Τις επόμενες ημέρες σχεδιάζεται μηχανοκίνητη πορεία μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας, ενώ για την Τρίτη, ημέρα της γενικής απεργίας, η γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στο μπλόκο, ως ένδειξη συμπαράστασης.
Δυτική Μακεδονία: Κλείνουν και παράδρομοι
Αμετακίνητοι εμφανίζονται και οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας. Στα μπλόκα της Σιάτιστας, του Φιλώτα και στο τελωνείο της Νίκης, η απόφαση είναι να σκληρύνει περαιτέρω η στάση τους, με κλείσιμο όχι μόνο της Εγνατίας Οδού αλλά και των παράδρομων.
Θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση για έκτακτα περιστατικά και μαθητές, ενώ οι κινητοποιήσεις συντονίζονται με τη γενική απεργία της Τρίτης, στην οποία θα συμμετάσχουν πάνω από 70 φορείς. Αύριο το απόγευμα αναμένεται νέα σύσκεψη για τις τελικές αποφάσεις.
Έβρος: 13η ημέρα αποκλεισμού στο Τελωνείο Κήπων
Στον Έβρο, οι αγρότες συνεχίζουν για 13η ημέρα τον αποκλεισμό του Τελωνείου Κήπων για τα φορτηγά. Περίπου 200 τρακτέρ παραμένουν παρατεταγμένα, με διέλευση να επιτρέπεται μόνο σε φορτηγά που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα.
Στο τουρκικό έδαφος έχουν ήδη συσσωρευτεί πάνω από 1.000 φορτηγά, ενώ στην ελληνική πλευρά, στην Εγνατία Οδό, παραμένουν ακινητοποιημένα περίπου 300. Ο μέσος χρόνος αναμονής φτάνει τις τρεις ημέρες, με τους αγρότες να επιτρέπουν τη διέλευση περίπου 100 φορτηγών ημερησίως.
Το μήνυμα των αγροτών
Το μήνυμα από όλα τα μπλόκα είναι σαφές, οι αγρότες δηλώνουν έτοιμοι να παραμείνουν στους δρόμους ακόμη και μέσα στις γιορτές, αν δεν υπάρξει ουσιαστική ανταπόκριση στα αιτήματά τους. Η εβδομάδα που ξεκινά αναμένεται κρίσιμη, τόσο για την εξέλιξη των κινητοποιήσεων όσο και για το αν θα υπάρξει τελικά γέφυρα επικοινωνίας με την κυβέρνηση.
