Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Να δούμε πού θα καταλήξει αυτό»: Το μήνυμα για τη σεισμική άπνοια που προβληματίζει

8
Ιανουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Μια λιτή αλλά ιδιαίτερα φορτισμένη ανάρτηση έκανε ο καθηγητής σεισμολογίας Γεράσιμος Παπαδόπουλος, βάζοντας ξανά στο τραπέζι το ζήτημα της σεισμικής άπνοιας που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στην ανατολική Μεσόγειο. Με φόντο τους ισχυρούς σεισμούς του 2025, η παρατεταμένη «σιωπή» των ρηγμάτων δεν περνά απαρατήρητη από την επιστημονική κοινότητα.

Γεράσιμος Παπαδόπουλος: Συνεχίζεται η «άπνοια» στους σεισμούς - Τι ζήτησε για τον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων

Η παρατήρηση που άναψε συζήτηση

Στην ανάρτησή του ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος σημειώνει ότι, μετά τους απανωτούς ισχυρούς σεισμούς του 2025, η περιοχή έχει μπει ξανά σε μια περίοδο χαμηλής σεισμικής δραστηριότητας. Όπως επισημαίνει, από τις αρχές Ιουνίου μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί ούτε ένας σεισμός άνω των 5,5 Ρίχτερ, γεγονός που χαρακτηρίζει ως «σεισμική άπνοια».

Οι σεισμοί που προηγήθηκαν

Ο καθηγητής υπενθυμίζει ότι το 2025 ξεκίνησε με έντονη δραστηριότητα:

  • δύο σεισμοί μεγέθους 6,1 Ρίχτερ στις 13 και 22 Μαΐου στην ανατολική Κρήτη

  • ένας σεισμός 5,8 Ρίχτερ στις 2 Ιουνίου στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Τουρκίας

Από τότε, όπως τονίζει, η σεισμική εικόνα έχει αλλάξει αισθητά.

«Δεν σημαίνει εκτόνωση»

Η επισήμανση του Γεράσιμου Παπαδόπουλου δεν συνοδεύεται από προβλέψεις ή σενάρια καταστροφής. Αντίθετα, λειτουργεί ως επιστημονική υπενθύμιση ότι η έλλειψη ισχυρών σεισμών δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με οριστική εκτόνωση της σεισμικής ενέργειας.

Η φράση του «να δούμε πού θα καταλήξουμε» αποτυπώνει ακριβώς αυτόν τον προβληματισμό, την ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης, χωρίς εφησυχασμό αλλά και χωρίς κινδυνολογία.

Σε καθεστώς επαγρύπνησης οι επιστήμονες

Η σεισμική άπνοια αποτελεί φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί και στο παρελθόν, όμως κάθε περίοδος έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Όπως αφήνει να εννοηθεί ο καθηγητής, οι επιστήμονες παρακολουθούν στενά τα δεδομένα, γνωρίζοντας ότι τα ρήγματα δεν «ξεχνούν» την ενέργεια που συσσωρεύουν.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η ηρεμία δεν ταυτίζεται πάντα με ασφάλεια και αυτό είναι το μήνυμα πίσω από τη σύντομη αλλά ηχηρή παρέμβαση του Γεράσιμου Παπαδόπουλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ