Ένοχοι και στο Εφετείο οι πρώην προστατευόμενοι μάρτυρες της Novartis: «Δεν υπήρξε χρηματισμός πολιτικών»

13
Ιανουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η υπόθεση Novartis έκλεισε ένα ακόμη κρίσιμο κεφάλαιο, με το Εφετείο να επικυρώνει την ενοχή των δύο πρώην προστατευόμενων μαρτύρων που είχαν βρεθεί στο επίκεντρο της μεγαλύτερης πολιτικοδικαστικής σύγκρουσης των τελευταίων ετών. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, σε δεύτερο βαθμό, έκρινε ένοχους τη Φιλίστορα Δεστεμπασίδη και τη Μαρία Μαραγγέλη, βάζοντας οριστικό φρένο στο αφήγημα περί δωροδοκίας πολιτικών προσώπων από τη φαρμακοβιομηχανία.

Ομόφωνη ενοχή για ψευδείς καταθέσεις και μηνύσεις

Το δικαστήριο έκρινε ομόφωνα ένοχο τον Φιλίστορα Δεστεμπασίδη, όπως και πρωτοδίκως, για ψευδή κατάθεση κατ’ εξακολούθηση και ψευδή καταμήνυση σε βάρος των Άδωνι Γεωργιάδη, Ανδρέα Λοβέρδου και Νίκου Μανιαδάκη.

Αντίστοιχα, ένοχη κρίθηκε και η Μαρία Μαραγγέλη για ψευδή καταμήνυση σε βάρος των Άδωνι Γεωργιάδη, Ανδρέα Λοβέρδου, Ιωάννη Στουρνάρα και Αντώνη Σαμαρά. Για ορισμένες επιμέρους πράξεις, το δικαστήριο αποφάσισε παύση της ποινικής δίωξης.

«Αφηγηματικές» καταθέσεις και σκιές για τις ΗΠΑ

Κατά την απολογία του, ο Φιλίστορας Δεστεμπασίδης είχε χαρακτηρίσει τις καταθέσεις του στους εισαγγελείς Διαφθοράς το 2018 ως «αφηγηματικές», αποδίδοντας τις πληροφορίες του στον πρώην ισχυρό άνδρα της Novartis στην Ελλάδα, Κωνσταντίνο Φρουζή.

Παράλληλα, είχε υποστηρίξει ότι κινήθηκε με «ηθικό κίνητρο», ωστόσο κατά τη διάρκεια της δίκης απέφυγε να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα για το αν κατέθεσε στις ΗΠΑ και αν έλαβε οποιαδήποτε αμοιβή από τις αμερικανικές αρχές. Σε μια χαρακτηριστική αποστροφή, είχε περιγράψει τη Novartis ως «τον ΟΠΕΚΕΠΕ του φαρμάκου», μιλώντας για πρακτικές που – όπως είπε – δεν έχουν καμία σχέση με «εκκλησίες».

Δημητρακόπουλος: «Χυδαίο ψέμα οι κατηγορίες»

Μετά την απόφαση, ο δικηγόρος του Άδωνι Γεωργιάδη, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, έκανε λόγο για τελεσίδικη κατάρριψη των κατηγοριών. Όπως δήλωσε, οι δύο κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν για ψευδείς καταθέσεις και μηνύσεις, τονίζοντας ότι ήταν «χυδαίο ψέμα» ο ισχυρισμός περί δωροδοκίας του εντολέα του.

Ο ίδιος άσκησε σκληρή κριτική και στη διαχείριση της υπόθεσης, σημειώνοντας ότι οι κατηγορούμενοι είχαν χαρακτηριστεί μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος και, υπό καθεστώς ασυλίας, συκοφάντησαν δέκα πολιτικά πρόσωπα.

Η εισαγγελική πρόταση και τα βαριά μηνύματα

Καθοριστική υπήρξε και η πρόταση της εισαγγελέως της έδρας, η οποία είχε ζητήσει την ενοχή των δύο κατηγορουμένων, αφήνοντας αιχμές για τον χειρισμό της υπόθεσης από τους εισαγγελείς Διαφθοράς.

«Δεν προκύπτει κανένα αποδεικτικό μέσο που να αφορά χρηματισμό πολιτικού προσώπου», είχε τονίσει, επισημαίνοντας ότι άλλο είναι το αμερικανικό σύστημα διακανονισμών και άλλο η ελληνική ποινική διαδικασία. Σε αυστηρό τόνο, είχε υπογραμμίσει ότι οι καταθέσεις των κατηγορουμένων δεν βασίζονταν σε γεγονότα που είδαν, αλλά σε συμπεράσματα που οι ίδιοι εξήγαγαν.

Το τέλος ενός πολιτικού αφηγήματος

Η καταδίκη των δύο πρώην προστατευόμενων μαρτύρων, γνωστών με τις κωδικές ονομασίες «Αικατερίνη Κελέκη» και «Μάξιμος Σαράφης», σφραγίζει οριστικά την κατάρρευση του αφηγήματος περί συστηματικής δωροδοκίας πολιτικών από τη Novartis.

Μετά και τη δεύτερη δικαστική κρίση, η υπόθεση επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε: ως μια υπόθεση που προκάλεσε πολιτική θύελλα, αλλά δεν άντεξε στον δικαστικό έλεγχο. Και αυτή η απόφαση αφήνει βαρύ αποτύπωμα τόσο στη Δικαιοσύνη όσο και στο πολιτικό σκηνικό της χώρας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέσα στην επόμενη διετία ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης – 350 εκατ. ευρώ για τη διαστημική πολιτική

Τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «σημαντικά βήματα,…

Τράπεζα της Ελλάδος: «Σύνεση» στις αυξήσεις μισθών με ταβάνι το 4% και δέσμη μέτρων για το Δημογραφικό

Σαφείς συστάσεις προς την κυβέρνηση, τις επιχειρήσεις και τα…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ