Σημαντική στροφή καταγράφεται στο αγροτικό μέτωπο, καθώς η Πανελλαδική Επιτροπή Αγροτών αποφάσισε να αποδεχθεί τους όρους της κυβέρνησης και να προχωρήσει σε διάλογο με τον πρωθυπουργό Κυριάκος Μητσοτάκης, χωρίς την πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στην Αθήνα.
Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στον Παλαμά Καρδίτσας και, όπως όλα δείχνουν, σηματοδοτεί το τέλος των αγροτικών μπλόκων.
Η συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής Αγροτών έγινε σε κλίμα έντονων ζυμώσεων και διαφορετικών απόψεων, καθώς στο τραπέζι είχαν τεθεί ακόμη και προτάσεις για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με κάθοδο τρακτέρ στην Αθήνα.
Τελικά, επικράτησε η άποψη του διαλόγου, με την Επιτροπή να αποφασίζει να αιτηθεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό χωρίς να προηγηθεί συλλαλητήριο.
Το παρασκήνιο και οι συνεχείς επαφές με την κυβέρνηση
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαβουλεύσεις ήταν συνεχείς από το βράδυ της Τρίτης, με αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες μεταξύ αγροτοσυνδικαλιστών και κυβερνητικών στελεχών. Καθοριστικό ρόλο φέρεται να έπαιξε και η άμεση επικοινωνία με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, ο οποίος μετέφερε ξεκάθαρα το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσε να γίνει η συνάντηση.
Οι όροι που έγιναν αποδεκτοί
Η κυβέρνηση από την αρχή έθεσε ως βασική προϋπόθεση η συνάντηση να πραγματοποιηθεί με περιορισμένη αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από 25 εκπροσώπους και 5 παρατηρητές. Αν και αρχικά οι αγρότες ζητούσαν τη συμμετοχή περισσότερων εκπροσώπων και τη συγκρότηση δύο επιτροπών, τελικά αποδέχθηκαν το κυβερνητικό πλαίσιο. Παράλληλα, τέθηκε ως αδιαπραγμάτευτος όρος οι δρόμοι να παραμείνουν ανοιχτοί.
Καταλυτική για τις εξελίξεις αποδείχθηκε η χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού με εκπροσώπους άλλων μπλόκων στο Μέγαρο Μαξίμου, η οποία δημιούργησε θετικό κλίμα και άνοιξε τον δρόμο για τη σημερινή απόφαση της Πανελλαδικής Επιτροπής. Από την πρώτη στιγμή, το μήνυμα της κυβέρνησης ήταν ότι ο διάλογος μπορεί να προχωρήσει μόνο χωρίς παράλληλες πιέσεις και κινητοποιήσεις.
Θέμα χρόνου η συνάντηση με τον πρωθυπουργό
Πλέον, απομένει μόνο ο ορισμός της ημέρας και της ώρας της συνάντησης με τον πρωθυπουργό, κάτι που αναμένεται να γίνει άμεσα. Με την απόφαση αυτή, οι αγρότες δείχνουν διάθεση να αφήσουν πίσω την ένταση και να διεκδικήσουν λύσεις μέσα από θεσμικό διάλογο, κλείνοντας έναν κύκλο κινητοποιήσεων που κράτησε εβδομάδες και ταλαιπώρησε την καθημερινότητα σε πολλές περιοχές της χώρας.
