Ραντεβού με «κόκκινες γραμμές» στο Μαξίμου: Τα μπλόκα «κλείδωσαν» τη λίστα

17
Ιανουάριος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με μία απουσία που κάνει θόρυβο και μια λίστα που πλέον θεωρείται οριστική, οι αγρότες ετοιμάζονται για το κρίσιμο ραντεβού της Δευτέρας στο Μέγαρο Μαξίμου.



Ο Κώστας Ανεστίδης δεν θα περάσει τελικά το κατώφλι του πρωθυπουργικού γραφείου, μετά από απόφαση του μπλόκου Μαλγάρων, στον απόηχο των χυδαίων εκφράσεων που ακούστηκαν σε βάρος του πρωθυπουργού.

Τη θέση του στην αντιπροσωπεία παίρνει ο Κώστας Σέφης, ενώ η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων έχει ήδη αποστείλει στο Μαξίμου τη λίστα με τα ονόματα των εκπροσώπων, βάζοντας τέλος στα σενάρια και τις διαρροές.


Ποιοι θα καθίσουν απέναντι από τον πρωθυπουργό

Πέρα από την «ηχηρή» απουσία Ανεστίδη, δεν καταγράφονται άλλες εκπλήξεις. Στο τραπέζι του διαλόγου με τον πρωθυπουργό Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθούν επικεφαλής μπλόκων από τη Νίκαια, την Καρδίτσα και άλλες περιοχές, μεταξύ των οποίων οι Ρίζος Μαρούδας, Κώστας Τζέλλας, Θώμας Μόσχος και Σωκράτης Αλειφτήρας.

Πρόκειται για στελέχη που εκφράζουν τη συντριπτική πλειοψηφία του αγροτικού κόσμου, ο οποίος βρίσκεται σχεδόν 50 ημέρες στους δρόμους, πιέζοντας για ουσιαστικό διάλογο και συγκεκριμένες λύσεις από την κυβέρνηση.

Ανεστίδης: «Αν έμπαινα στο Μαξίμου θα έλεγα κατάμουτρα αλήθειες»

Παρότι αποκλείστηκε από τη συνάντηση, ο Κώστας Ανεστίδης ανεβάζει τους τόνους. Μιλώντας στο OPEN, δήλωσε πως θα μεταβεί τη Δευτέρα στο Μέγαρο Μαξίμου, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Ποσώς με ενδιαφέρει αν με βάλετε μέσα».

Παράλληλα, προανήγγειλε μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου, υποστηρίζοντας ότι βιντεοσκοπήθηκε παράνομα σε ιδιωτική συζήτηση, ενώ ζήτησε συγγνώμη για τις εκφράσεις που χρησιμοποίησε.
«Η συζήτηση που δημοσιεύθηκε ήταν ιδιωτική και η δημοσίευσή της ήταν παράνομη. Οι κουβέντες ήταν βαριές, δεν αντιλέγω. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σέβομαι τον θεσμό ή τον πρωθυπουργό», ανέφερε, προσθέτοντας πως «αν έμπαινα στο Μαξίμου θα έλεγα κατάμουτρα μερικές αλήθειες».


Μαρινάκης: «Δεν τίθεται θέμα παρουσίας του»

Το Μέγαρο Μαξίμου κλείνει οριστικά την πόρτα στον Κώστα Ανεστίδη. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι «δεν τίθεται θέμα παρουσίας του συγκεκριμένου κυρίου στη συνάντηση», μιλώντας επίσης στο OPEN.

Όπως υπογράμμισε, έχουν τεθεί δύο βασικοί όροι για το ραντεβού: οι δρόμοι να παραμείνουν ανοιχτοί και να μη συμμετέχουν άτομα που έχουν επιδείξει «ιδιαιτέρως παραβατικές συμπεριφορές». Για τον Ανεστίδη σημείωσε πως «πολύ πριν από το βίντεο, η περίπτωσή του δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή», προσθέτοντας ότι «η στάση του ξεπερνά τα όρια της χυδαιότητας».

Παράλληλα, διευκρίνισε ότι ο Ανεστίδης έχει διαγραφεί οριστικά από τη Νέα Δημοκρατία και δεν υφίσταται πλέον με καμία ιδιότητα στο κόμμα.

Οι «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης πριν το ραντεβού

Η κυβέρνηση φροντίζει να χαμηλώσει από τώρα τον πήχη των προσδοκιών. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περιθώριο για νέα μέτρα με δημοσιονομικό αποτύπωμα, στέλνοντας σαφές μήνυμα πριν τη συνάντηση της Δευτέρας.

«Άλλα μέτρα δεν υπάρχουν. Εφόσον υπάρξουν παρατηρήσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες λύσεις, τεχνικές, χωρίς δημοσιονομικό κόστος και αυτές μπορεί να γίνουν δεκτές», τόνισε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών την Πέμπτη.

Με τη φράση αυτή, η κυβέρνηση θέτει ξεκάθαρο πλαίσιο στον διάλογο, δείχνοντας ότι η συζήτηση μπορεί να κινηθεί μόνο σε τεχνικές βελτιώσεις και όχι σε νέες οικονομικές παρεμβάσεις, ανεξαρτήτως της πίεσης που ασκούν τα μπλόκα.

Στο Μαξίμου οι «σκληροί» των μπλόκων

Τα βλέμματα στρέφονται πλέον στη Δευτέρα στις 13:00, όταν οι εκπρόσωποι των αγροτών θα καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου στο Μέγαρο Μαξίμου. Πρόκειται για τους λεγόμενους «σκληρούς» των μπλόκων, που είχαν αρνηθεί να συμμετάσχουν στην προηγούμενη συνάντηση, διαφωνώντας με τη σύνθεση των επιτροπών.

Η αντιπροσωπεία θα αποτελείται από 25 μέλη και 5 παρατηρητές, εκπροσωπώντας όλα τα μπλόκα της χώρας και όλους τους κλάδους του πρωτογενούς τομέα. Από την πλευρά της κυβέρνησης, επαναλαμβάνεται ότι τα μέτρα που έχουν ήδη ανακοινωθεί είναι τα τελευταία, αφήνοντας μόνο μικρό περιθώριο για τεχνικές βελτιώσεις χωρίς δημοσιονομικό κόστος.

Τι περιμένουν οι αγρότες από τη συνάντηση

Οι αγρότες προσέρχονται στο ραντεβού με ξεκάθαρες απαιτήσεις. Ο Σωκράτης Αλειφτήρας, εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας Λάρισας, ξεκαθάρισε:
«Είμαστε αποφασισμένοι να συζητήσουμε όλα τα προβλήματα διεξοδικά με τον κ. Μητσοτάκη και να απαιτήσουμε λύσεις ώστε την επόμενη ημέρα να είμαστε βιώσιμοι και ανταγωνιστικοί».

Όπως τονίζουν, δεν υπάρχει περιθώριο για υποχωρήσεις σε ζητήματα επιβίωσης, αξιοπρέπειας και παραμονής στον τόπο τους, με στόχο να συνεχίσουν να παράγουν και να στηρίζουν την ελληνική αγορά με εγχώρια προϊόντα.

Η Δευτέρα, λοιπόν, δεν θα κρίνει μόνο τον διάλογο κυβέρνησης – αγροτών, αλλά και το αν η ένταση των τελευταίων εβδομάδων μπορεί να αποκλιμακωθεί ή αν οι δρόμοι θα ξαναγίνουν πεδίο σύγκρουσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026-Ιορδανία: Ποδοπατήθηκαν φίλαθλοι στο Αμάν, ένας νεκρός και οκτώ τραυματίες

Ένας νεκρός και οκτώ τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός…

ΕΛΑΣ: Η ΝΔ παράγει τελικά περισσότερα σκάνδαλα από όσα μπορεί να καταναλώσει η ελληνική κοινή γνώμη

«Η Νέα Δημοκρατία του κ. Μητσοτάκη παράγει τελικά περισσότερα…

Κυριάκος Μητσοτάκης για Κτηματολόγιο: Μία εκκρεμμότητα 200 ετών έχει επιλυθεί

«Κατ' αρχάς επιτρέψτε μου να ξεκινήσω εκφράζοντας τη μεγάλη…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ